تاریخچه ایروبیک:

رشته ایروبیک از سال 1375 رسما" توسط کمیته بین المللی المپیک به عنوان یکی از زیر شاخه های فدراسیون جهانی ژیمناستیک شناخته شد.

ایروبیک عمدتا" به صورت غیر منسجم و پراکنده تحت نظر انجمنهای ورزشی امادگی جسمانی و فدراسیون ورزش همگانی (و بیشتر در بخش بانوان ) به فعالیت خود ادامه میداد.

پس از بررسی های فراوان , فدراسیون ژیمناستیک تصمیم گرفت که پایه و اساس  این رشته را در ایران به طور صحیح و اصولی برنامه ریزی کند و به همین منظور از گریگوری الکان فرانسوی قهرمان 10 ساله جهان و در ادامه از اقای زاویر ژولین مدرس بین المللی فرانسوی فدراسیون جهانی و نایب قهرمان جهان دعوت نمود تا برای اموزش مربیان و ترویج و نایب قهرمان جهان دعوت نمود تا برای اموزش مربیان و ترویج اصولی ایروبیک وارد ایران شوند و این موضوع سبب شد دوران تازه ای از رشد و توسعه ایروبیک در ایران اغاز شود.

 

مشخصات مربی:

نام:زهرا                   نام خانوادگی:زارع                سابقه مربیگری:21 سال    

مدرک تحصیلی:دیپلم

از سال 1372 کارت مربیگری امادگی جسمانی توسط فدراسیون رسمی تهران با توجه به حساسیت و اهمیت تربیت بدنی شهریار که نسبت به امر ورزش داشته را گرفتم و از همان سال شروع به فعالیت در باشگاه دولتی انقلاب که اولین و رسمی ترین باشگاه شهریار بود شروع بکار کردم با توجه به انکه رءیس تربیت بدنی ان زمخان اقای توپچی که خود از کشتی گیران بنام کشور بوده این ورزش گسترش پیدا کرد و تا کنون در این رشته به خواست خدا موفق بودم و حدودا 21 سال است که در امر ورزش بانوان شهریار مشغول به فعالیت هستم.

از سال 1379 در باشگاه هلال احمر شروع به فعالیت کرده , قابل توجه است که حدود 10 سال با مدیریت و همت آقای مهدی نکوهشی توانسته ام تجربه ی بسیار زیادی را کسب کنم و موفق تر باشم.

خوشبختانه بنا به مراسمات خاص مسابقاتی در این زمینه برگزار میشود که هنرجویان این جانب شرکت کرده و مقاماتی کسب کرده اند جا دارد محترمانه و صمیمانه از کادر مدیریت باشگاه هلال احمر اقای نکوهشی و خانم کامیاب کمال تشکر را داشته باشم که راه موفقیت کلیه مربیان را در این هموار کرده اند.

باشد که حق تعالی در این زمینه همه را یاری کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: رشته ایروبیک (بانوان) ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 29 / 4 / 1393برچسب:, | 15:20 | نويسنده : کیا |

معرفی رشته زبان انگلیسی :

 

 

جمله مشهوریست که می‌گوید هر که دو زبان را بداند در حکم دو نفر است.دانستن زبان انگلیسی یا هر زبان دیگر قبل از آنکه در قالب یک رشته توضیح داده شود یک امکان فوق‌العاده مناسب است برای استفاده از کتاب‌ها و مقالاتی که دوست داریم بدون هیچگونه واسطه‌ای آنها را مطالعه کنیم، بهترین ترجمه‌ها و ماهرترین مترجمان آنچه به ما می‌رسانند به اندازه اصل یک اثر نمیتواند گویا باشد به عبارتی اینجا از جاهایی نیست که کپی برابر اصل باشد. زبان انگلیسی به عنوان زبان علمی و فراگیر جهان شناخته شده و به عبارتی زبان مشترک بسیاری از مراکز علمی گشته است.


زبان هر قوم و ملتی از مهمترین نمادهای هویت آن ملت است. امروزه دولت‌ها برای حفظ زبان و حتی گسترش دامنه جغرافیایی زبان خود هزینه‌های فراوانی را پرداخت می‌کنند و فعالیتی که در استعمال یا عدم استعمال کلمات بیگانه صورت می‌گیرد آنقدر وسیع و گسترده است که نشان دهنده اهمیت آن است در این مورد می‌توان به کتاب‌هایی که گویش‌های مختلف را بررسی کرده‌اند مراجعه کرد.


آنچه باید بدان اهمیت بدهیم استفاده مطلوب از دروسی است که در طی تحصیل این رشته فرا گرفته‌ایم و استفاده به صورت درست حاصل نمی‌شود مگر اینکه برای انتخاب این رشته به علاقه واقعی و پشتکار خود مطمئن باشیم و نه در این رشته و هیچ رشته دیگر عنوانی ما را فریب ندهد. درس زبان فرار است و اگر از آن خوب استفاده نکنیم و برای محل کار خود تدبیری نیندیشیم دچار مشکل جدی خواهیم شد.

 

مربی مجموعه :

 

خانم نرگس دمیرچیلو

متولد 1366 تهران

دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه الزهرا تهران

 

سوابق کاری :

تدریس بزرگسالان در آموزشگاه کیش مهتاب شهریار در سالهای 1387-1389

تدریس نوجوانان و بزرگسالا در آموزشگاه هلال احمر شهریار از سال 1388

 

موضوعات مرتبط: زبان انگلیسی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 / 4 / 1393برچسب:, | 16:56 | نويسنده : کیا |
شناسنامه ی قرآن:

 

 

1)نام:قرآن،قرآن یک کلمه ی عبری است اسم اصلی قرآن فرقان می باشد.

2)لقب قرآن:مجید

3)لهجه ی قرآن:عربی

4)سال نزول:شب قدر

5)ماه نزول:ماه رمضان

6)شب نزول:شب قدر

7)محل نزول:مکه مکرمه(غار حرا)

8)فرستنده:الله (جل جلاله)

9)ملکه وحی:حضرت جبرئیل(ع)

10)گیرنده:حضرت محمد (ص)

11)تعدادوحی:24000 مرتبه

12)مدت نزول:23سال

13)اولین آیه:إقرا باسم

14)اولین سوره:سوره مدثر

15)آخرین سوره:النصر

16)آخرین آیه:الیوم اکملت لکم دینکم

17)تعدادجزء:30 جزء

18)تعداد سوره:114 سوره

19)با عظمت ترین آیه:آیت الکرسی

20)طولانیترین سوره:سوره بقره

21)کوتاه ترین سوره:سوره کوثر

22)بزرگترین آیه:آیه ی 282 سوره ی بقره

23)کوچکترین آیه:کلمه (طه) از سوره بیستم

24)تعداد سوره های مکی:82سوره

25)تعداد سوره های مدنی:20 سوره

26)تعداد سورهایمکی ومدنی:12سوره

27)سوره های کوتاه مکی: از امتهای گذشته و قصص و وحدانیت خداو از مرگ و از حشر و نشر ودلداری پیامبر

28)سورهای بلند مدنی:احکام امر به جهاد از منافقین و شئون حکومت برای آرامش و رستگار

29)سوره نصف قرآن:سوره کهف (ولیتلطف)

30)مادر قرآن:فاتحه

31)قلب قرآن:یس

32)عروس قرآن:سوره ی الرحمن

33)کل قرآن :جلد

34)سوره ای که دو بسم الله دارد: نمل

35) سوره ای که بسم الله ندارد: توبه

36)تعداد سجده ها:15 سجده

37)تعداد حزب:120 حزب

38)سوره ای که در تمام آیات اسم الله دارد:مجادله

39) تعدا آیات:6236 آیه

40)آیه های که اسم اعظم در آنها است:آیه ی 1و2 آل عمران ،آیه 163 سوره بقره

41)تعداد ثلث:3ثلث ،ثلث1 از اول تا سوره ی توبه آیه 100،ثلث 2 تا سوره ی شعرا آیه 101، ثلث 3 تا آخر قرآن

42)تعداد رکوع: 540رکوع

43)تعداد کلمات:77439کلمه      

44)تعداد حروف کل قرآن:340740 حروف

45)تعداد فتحات:53242 فتحه

46)تعداد کسرات:39582 کسره

47)تعداد ضمات:8804ضمه

48)تعداد مدات:1771مد

49)تعداد تشدیدات:1274تشدید

50)تعداد نقطه ها:105684نقطه

51)هر سال در ماه مبارک رمضان:حضرت جبرئیل با پیامبر دوره می کرد.

52)قرآن به سه قسمت تقسیم شده: وحدانیت خدا ،قصص ، احکام

53)سوره ای که سه بار خواندن آن حکم ختم قرآن را دارد:سوره ی اخلاص

54)قاری معروف قرآن در زمان پیامبر:حضرت زید

55)معروف ترین قاری قرن بیستم:حضرت شیخ عبدالباسط

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: قرآن ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 28 / 4 / 1393برچسب:, | 16:42 | نويسنده : کیا |

تاریخچه قالی بافی :

 

 

 

قالی و قالیچه در کشورهای مغرب زمین یکی از مظاهر شهر نشینی جدید است صرفنظر از موارد نادر ، فرش تا قرن هفدهم میلادی در اروپا ناشناخته بود ، حتی تالارهای پذیرائی قرن هیجدهم انگلستان چنین قالیهائی به خود ندیده بود .

از اوایل قرن نوزدهم که کارگاهای بافندگی ماشینی شد ، قالی و قالیچه برای فقیر و غنی بصورت یکی از لوازم خانه مورد توجه قرارگرفت . و این در حالی است که در کشور ایران مدت چندین قرن قالی مورد استفاده عموم بوده است و بدین لحاظ قدمت نامحدود قالی ایران ، بی اینکه ثابت شده باشد ، پذیرفته شده است . سوابق تاریخی ما را به سوی این مطلب که قالی از تمدن قدیمی تر مصر یا نینوا یا بابل اقتباس شده و یا در عهد هخامنشیان مورد استفاده بوده است ، سوق نمی دهد و مرجع های مشهور و مورد اشاره گزنفون مورخ یونانی نیز چندان قانع کننده نیست در کتاب(( آناباسیس )) وی به یک قالی اشاره می کند که ارزش آن ده مینائه ( واحد پول یونان ) بوده است . گزنفون نوشته است که در دوره هخامنشیان شهرکهن ساردیس به قالیهای خود فخر می کرده است و در جای دیگر در کتاب (( سیرت کورش )) می نویسد که ایرانیان برای آنکه بسترشان نرم باشد قالیچه ، زیر بسترشان پهن می کردند و این مطلب کاملاً قابل پذیرش است که زمستانهای ایران سرد است بطوریکه چادرنشینان و عشایر یک نوع فرش برای پوشاندن کف چادرهای خود تهیه می کنند .

ایرانیان ذاتاً صنعتگرانی ماهر و دارای ذوق و استعدادهای هنری هستند . چنین مردمانی قانع نخواهند بود که مثل اسکیموها و یا سرخ پوستان مدت درازی کف چادرهای خود را با پوست حیوانات درنده بپوشانند در نتیجه ناگزیر بودند ، چیزی تهیه کنند که علاوه بر تنوع و زیبائی و رنگ آمیزی نیازهای گوناگون آنها را نیز بهتر مرتفع کند . و جلوه بهتری نیز داشته باشد .

بدین لحاظ اجداد واقعی قالی ایران ، قالیچه های ساده شبانان بدوی بوده است با استقرار تدریجی قبایل در روستاها و توسعه قصبات و تبدیل آن ها به شهر ، خانه هائی ایجادشد که برای پوشش کف این خانه ها لزوم تهیه فرشهای بزرگتر احساس گردید روش متداول کف سازی اطاقها در آن زمان و حتی تاکنـون چنین است که ابتدا تعـدادی نیز چوبی که از درخت سپیدار ( تبریزی ) بدست می آید توام با شاخـه ها با طرحهای شطرنجـی کف اطاق قرارداده شد و سپـس روی آنها را با گل می پوشانند . بدیهی است بدون استفاده از فرش بادوامی که کف را بپوشاند و آدمها را از خاک برخاسته از آن کف محافظت کند ، زندگی غیر ممکن بوده است . بنابراین در ایران رسم بوده و هست که سرتاسر اطاق را با قالی فرش میکنند . هر چند که امروزه با روش نوین معماری و استفاده از مصالح مرغوب برای ساخت کف اطاق مانند سنگ و سیماان در اغلب شهرها پوشش فرش بیشتر جنبه تزئینی یافته است .

چنانچه سال ۶۵۰ قبل از میلاد را به عنوان تاریخ تقریبی سلطنت ایرانیان در سرزمین ایران بپذیریم تا امروز ۲۶ قرن می گذرد و از وقایع مهم آن در طول این مدت بغیر از هجوم مغولها و ترکان سلجوقی و افاغنه شگست آخرین پادشاه ساسانی داریوش سوم توسط اعراب در نهاوند در تاریخ ۶۴۱ میلادی است که این زمان تاریخ ایران را به دو دوره مساوی تقسیم می کند پس از این شکست ، اعراب بر ایران تسلط یافتند و این پیروزی منجر به تغیر مذهب و مسلمان شدن ایرانیان تغیر فوانین ، تاثیر بر زبان و خط و روشهای اداری و بطور کلی تغییر در وضع و زندگی مردم ایران شد .

ما راجع به قالیبافی در ایران از زمان حکومت پادشاهان هخامنشی ( ۳۳۰ – ۵۵۰ قبل از میلاد ) و سلوکیها ( ۱۲۹ – ۳۱۲ – قبل از میلاد ) سوابق مبهمی داریم که چندان شفاف و قانع کننده نیست با مراجعه به متون تاریخی و شواهدی که باستان شناسان بر آن گواهی می دهند

قالی گره باف از همان گونه ای که امروزه ساخته می شود ، در آن زمانهای نخستین بافته می شده است . گواه این گفته کشف قالی گره بافی با برخی نقشمایه های هخامنشی به سال ۱۹۴۹ میلادی درون گوری یخ زده در محل پازیرک واقع در کوهای آلتانی ـ جنوب سیبری ـ است یعنی نزدیک به تلاقی سه مرز چین ، مغولستان ، روسیه که به نام قالی پازیرک شهرت جهانی یافته است .

قدمت آن در حدود چهارصد تا سیصد سال قبل از میلاد تعیین گردیده و نقش زمینه آن از قابهای چهارگوش بوجود آمده که حاشیه ای پهن با پنج شش حاشیه باریک الحاقی به چهار جا نبش آن را احاطه کرده است . یکی از این حاشیه های باریک با نقش جانورانی از نوع غزال و نوار پهن اصلی در میان با قطاری از مردان اسب سوار تزئین یافته است .

بعضی ها آن را متــعلق به نواحی مغولستان و آسیای میانه دانسته و عده ای از صاحبنظـران به علت وجود نقوش آشـوری و هخـامنشی ، آن را متـعلق به نواحـــی غربی می دانند خصوصاً ترکیب بندی طرح سراسری قالی با نقش برجسته های سنگی در کاخهای آن دو امپراطوری ، شباهتهای زیادی دارد . بدین قرار بیشتر امکان دارد قالی پازیرک در امپراتوری هخامنشی بافته شده باشد .محل تولید قالی پازیرک تعلق به هر یک از کشورهای موجود در دنیای متمدن کهن ( از یونان به ایران و آسیای میانه و مغولستان تا چین که با هم پیوندهای محکم فرهنگی داشته اند ) ، داشته باشد می توان به یقین گفت که آن قالی محصول سنت قالیبافی به اسلوب گره بافی با پیشینه ای طولانی بوده است .

غیر از قالی های مکشوفه در هلال بارور ( آسیای میانه ) و فسطاط ( نزدیک قاهره در مصر ) در صدر آن قالی پازیرک هیچ نمونه دیگری تا کنون شناسائی نشده اند که نزدیک به ۱۷۰۰ سال دوام آورده باشند . جزاینکه سه قالی و چند پاره قالی در مساجد ترکیه مرکزی کشف شدند که تاریخ تولیدشان قرن ۱۳ میلادی تعیین گردید و متعلق به ۷۰۰ سال پیش است .

از قدیمی ترین قالی های ایرانی که آثار آن باقی نمانده اما خوشبختانه در منابع ادبی به ذکر آان رفته است هنگامی است که در سال ۶۲۸ میلادی ( هرقل ) امپراتور بیزانس کاخ خسرو دوم ( خسرو پرویز ) پادشاه ساسانی را تاراج کرد . در میان بسیاری پارچه های نفیس و بافتهای دستی ، قالیهای گره باف و قالیهای سوزن دوزی به دست آمده است .

قالی ساسانی دیگری به نام (( بهارستان خسرو )) یا فرش بهارستان با تصویر تفرجگاه شاهانه شناسائی شده است . درباره اش روایت شده که تاروپودش از طلا و نقره و زمینه اش مرصع به جواهرات و سنگهای گرانبها بوده است و با این توصیف آن قالی نمی توانست گره بافت بوده باشد در سال ۲۱ هجری قمری لشگریان عرب تیسفون پایتخت امپراتوری انقراض یافته ساسانی را تصرف کردند و به هنگام تاراج نفایس کاخ خسرو دوم ، قالی مرصع به قطعاتی بریده شد تا چون غنیمتی جنگی میان لشگریان پیروز تقسیم گردد .

جغرافی نویسان عرب در آثار خود آورده اند که ایالت مازندران واقع در ساحل دریای خزر در سده سوم هجری یکی از مراکز مهم قالیبافی بوده ودر سده چهارم هجری شهر بخارا رقیب آن گردید . و از آن پس ایالات خوزستان و فارس به شهرت مرکزیت قالیبافی دست یافته اند.

مینیاتورسازان تبریز در دوره مغولی قالیهای ایرانی با طرحهای هندی و انواع جانوران نقش پرداخته را در آثار خود نشان داده اند.

از داوری بروی مینیاتورهای تیموری متعلق به قرن یازدهم میلادی نیز معلوم میگردد که قالیهای ایران دارای نقشهای هندسی ، از جمله ردیفهای تکراری هشت ضلعیهای آمیخته با ستاره ها ی هشت پر ، شکلهای گره مانند و نیز نقشمایه های راستخط مشتق از خط کوفی در حاشیه ها ، بوده است .

قالیهـائی از آن گونه که یاد شد تا آخر سده پانـزدهم میلادی پیوستـه در مینیـاتورها به وصف در می آمد در نیمه دوم همان قرن صفحات مینیاتوری مکتب هرات نیز شروع به نشان دان با نقشمایه های خمیده خط کرد که بعضی از آنها به گروه قالیهای لچک ترنج تعلق می یابند که در آنها ترنج مرکزی با چهار لچک یا ربع ترنج در چهار گوشه قالی ترکیب بندی متعادل به وجود می آورند.

زمینه نیز از انواع طرحهای اسلیمی ( گردان – طوماری – ماری – دهان اژدهائی – خرطوم فیلی – کهکشانی ) یا به تعبیری شاخه ها و برگهای گردان و در هم تابیده یا متقاطع در فضاهای فلکی و در ردیف ها جایگزین یا بند می شوند و بدین ترتیب چندین گونه (( طرحهای بندی قالی یا فرش )) بوجود می آیند .

در محور عمودی شکل برگهائی مختلط که به اسلیمهای طوماری می پیوندند به طوریکه یک در میان رو به بالا و پائین – مقابل هم می افتند و حال اینکه در محور افقی برگهای درشت و دوشقه ( دهان اژدهائی ) به طور یک درمیان رو به داخل و خارج تنظیم می یابند . در برخی طرحها این همه با نقش مایه برگ نخلی مختلط نیز ترکیب می شود ( نقوش ختائی ) . چنین زمینه ای اگر سرتاسری باشد و ترنج نداشته باشد در بعضی نقاط نقش هراتی خوانده می شود این نقش در خراسان به سوی مرکز ایران طرح ماهی در هم نامیده می گردید.

در قرن شانزدهم میلادی نقش مایه برگی جای خود را به نقشمایه های شکوفه و گلهای ریز و درشت ( نقوش ختائی ) ، داد . این نقش ها هنوز هم استفاده می شود تنها سه قالی متعلق به سده دهم هجری قمری ( ۱۵۳۹ میلادی ) دارای سال ضبط شده بر کتیبه شان هستند که مهم ترین آن قالی اردبیل است ( قالی آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی صوفی عالی مقام و جد شاه اسماعیل صفوی ) که بر روی آن سال و نام بافنده با بیتی ا زغزل حافظ دیده می شود :

جز آستان توام در جهان پناهی نیست

سرمرا به جز این در حواله گاهی نیست

عمل عبد درگاه قدسی جایگاه ، مقصود کاشانی ، به سال ۹۴۶ هجری قمری در این قالی ترنج شانزده پر با شانزده کلاله بیضی شکل که شعاع شان به گردش قرار گرفته اند با دو قندیل بیرون رسته از دو کلاله زیرین و زیرین آن ، در فضای بالای زمینه ای به رنگ سرمه ای با نقش های اسلیمی شاخ و برگی اش آویزان مانده است این است ترکیب بندی سنجیده ای از شاخه های مواج در هم تابیده که هر یک از دیگری بیرون می روید و در خطوطی گردان به گسترش خود ادامه می دهد .

ویلیام ماریس انگلیسی در سال ۱۸۹۳ موزه ویکتوریا آلبرت را بر آن داشت که قالی معروف به اردبیل را خریداری کند وی اینگونه درباره نقش این قالی نوشته است : (( بر خوردار از کمالی منحصر به فرد ……. با زیبائی منطقی ، متناسب ، منسجم ، بدون هیچ کج روی و غرابت نمائی که نیازمند آوردن شرحی یا طلب پوزشی باشد ، و بر این اساس اختصاصاً ارزشمندترین اثر هنری برای موزه ای به شمار می رود که هدف آن پرورش ذوق هنری عامه است )) جفت این قالی با همان کتیبه در مجموعه پل گتی در لوس آنجلس نگهداری می شود اما این یکی فاقد حاشیه است .

سومین نمونه کتیبه دار قالی با نقش شکارگاه است در قاب کتیبه آن چنین رقم زنی شده است : (( به اهنمام غیاث الدین جامی این اثر نامی که با جمال خود دل از همگان می رباید به اتمام رسید سال ۹۴۹ هجری قمری )) در این نمونه نیز طرح ترنج مرکزی و چهار لچک یا چهار بخش متساوی آن در چهارگوشه تکرار می شود بر زمینه مسلط است زمینه نقش شکارگاهی آشوب زده است که در آن شکارگران سواره و پیاده با شیران و گوزنها رویارو شده اند . شیوه صورتگری با جامه و عمامه چوبک دار صفـوی که رسـم روز بوده درست شباهت دارد شبیـه مینیاتورهای آن زمـان نقش برگ نخـلی معروف به گلهای شاه عباسی در انواع : ( نیلوفری ، نخلی ، سه برگی ، پیچکی ، ناوکی ، اناری و ختائی ) در حاشیه به طرزی نامعمول دیده می شود که از خاصیت پر جنب و جوش صحنه های شکار تا حدی می کاهد . قالی شکارگاه در موزه میلان نگهداری می شود .

 

 

سابقه و مشخصات مربي آقا :

 

آقاي شجاعت قنبري كه از شروع تاسيس اتحاديه در شهرستان شهريار در هيئت رئيسه اين اتحاديه بوده و هم اكنون به عنوان رئيس اتحاديه فرش دستبافت و قاليبافان شهرستان شهريار و همچنين آزمونگر فني حرفه اي در رشته قاليبافي در سطح استان مي باشد . كه در تمامي شهرستانهاي استان تهران فعاليت دارد. سابقه فعاليت او در رشته قاليبافي از سن 7 سالگي و در شهر تبريز كه مهد فرش است آغاز شده و سابقه چندين دهه به عنوان مربي قاليبافي را دارد.

 

 

 

سابقه و مشخصات مربي خانم :

 

خانم زهرا عباسپور از سن 10 سالگي در تبريز فعاليت را شروع كرده و چندين سال سابقه آزمونگري قاليبافي را دارد و همچنين مسئول توليدي فرش استاد شهريار شهرستان شهريار مي باشد. سابقه آموزش چندين ساله در فرهنگسرا و مساجد در سطح شهرستان و هلال احمر شهريار را دارد. و همچنين به عنوان عضو علي البدل اتحاديه قاليبافان شهرستان شهريار مي باشد.

 

 

 

 

 

 

نحوه آموزش :

 

نحوه آموزش جلسه اي مي باشد كه طي 12 تا 14 جلسه فرش درجه 2 را آموزش مي دهيم :

 

1-سيه بندي

 

2- چله كشي

 

3 – زنجيره

 

4 – سوف

 

5 – كرباس

 

6 – مليله

 

7-گره ساده بافي

 

8 – شيرازه و انواع آن

 

9-نقشه خواني                       10- ترميم چله

 

11- پايين كش                       12- انواع گره

 

13- نحوه قيچي كردن و بريدن فرش             14-عيوب فرش

 

لازم به ذكر است كه افراد پس از آموزش و يادگيري و گرفتن مدرك فني حرفه اي و كارت شناسايي قاليبافي ار اتحاديه قاليبافان به سازمان تامين اجتماعي معرفي ميشود و خود و فرزندانشان مي توانند از دفترچه بيمه سازمان تامين اجتماعي (هم درماني هم بازنشستگي ) استفاده كنند.

 

 

 

 

 

موضوعات مرتبط: هنر قالی بافی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 / 4 / 1393برچسب:, | 16:35 | نويسنده : کیا |

تاریخچه موسیقی :

 

 

 

ريشه اصلي موسيقي

ریشه های اصلی موسیقی در ایران و یونان بوده است و غربی ها طبق روایتهای تاریخی موسیقی جدی و هنری وتقریباً مدون خود رااز سده چهارم میلادی شروع كردند و قدیسی موسیقی را از طریق كلیسا به اهمیت ویژه رساند. موسیقی این دوره اغلب مذهبی و محدود به آثار خاصی در ارتباط با حكایتها و دستور العملهای كتاب مقدس (انجیل) و خواندن سروده های آن بوده است. البته پیش از قرن چهارم میلادی هیچگونه اطلاع صحیحی از وضع موسیقی در دست نیست، تنها از كتابهایی كه از آن زمان بیادگار مانده بخصوص در نوشته های پیروان مسیح نام آوازی كه مربوط به روایات مسیح پیش از حركت و صعود به كوه زیتون است ذكر شده است. تا آنزمان موسیقی بصورت مونوفونی (یك صدایی) بوده و از سده نهم میلادی پولیفونی (چند صدایی) در موسیقی مورد استفاده قرار میگیرد و بتدریج تحولی در صدا دهی موسیقی بوجود می آید. تا قرن هفدهم موسیقی مطلقاً در اختیار اشراف و دربارها و بخصوص كلیسا بوده بطوریكه اگر گروههای ذكر شده حمایت و پشتیبانی خود را اواسط قرن هفدهم كم كم و بتدریج موسیقی از تسلط كلیسا و دربار خارج میشود و با حضور باخ كه از موسیقیدانان بنام آلمانی است شمایل و كارآیی این هنر رو به تغییراتی می گذارد، البته باخ دراختیار كلیسا و اشراف بوده و حقوق دریافت می كرده اما تحولی عظیم در موسیقی غرب ایجاد نمود.

موسیقی در قرون وسطی

رومیها كه در تمدن وارث یونانیها بودند موسیقی را نیز مانند سایر آثار هنری از آنها اقتباس كردند در جشن بزرگ رم به سال 360 پیش از میلاد نخستین بار، یك درام به همراهی موسیقی و بدون مكالمه (پانتومیم) نمایش داده شد اساس موسیقی كلاسیك رم را به وجود آورد در قرون وسطی به تقلید یونانیها آوازهای دسته جمعی همراه رقص درنمایش تراژدی و كمدی معمول گردید كلیسا از بدو تأسیس تا قرن 15 وظیفه بزرگی در تكامل موسیقی به عهده داشت و پیشوایان مذهبی كه در اواخر قرن ششم میلادی توسط پاپ گری گوار اول كه اسقف اعظم كلیسای رم بود و موجب شد تا فرم های سرود گر گوری مثل مس كه یك رشته آوازهای مذهبی است كه در كلیساس كاتولیك برای متن یك دعا خوانده می شود و ركوئیم (مرثیه) كه بیشتر به یادبود مردگان ساخته و اجرا می شود و معنای آرامش دارد و فرم های دیگری نظیر كائنات و موتت كه بیشتر برای خواندن و كلام و آواز است توجه آهنگسازان دورة بعد مثل دورة كلاسیك را جلب كرده و از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

هنر جدید: فیلیپ دوویتری اسقف فرانسوی یكی از تتئوریسین های بزرگ فرانسه بود كه تحقیقات خود را در هنر موسیی به صورت رساله ای منتشر كرد و نام ARSNOVA یا هنر جدید نامید كه این موضوع مربوط به نیمه قرن 13 می شود. گیوم دوماشو یكی از دیگر آهنگسازان و تئوریسین های هنر جدید است و به واسطة آثاری كه در موسیقی مذهبی و غیر مذهبی غرب به یادگار گذاشته میتوان بزرگترین آهنگساز قرن 14 دانست.

موسیقی در دورة رنسانس

در اواخر قرن 15 میلادی تحول بزرگی در افكار و عقاید دانشمندان اروپا بوجود آمدكه بنیان علوم قدیم را در هم ریخت به این مناسبت دوره ای را كه صفحه جدیدی در تایرخ تمدن اروپا باز كرد رنسانس یا تجدید حیات نامیدند. پیشوای تجدد حیات اروپا بیشتر كشور ایتالیا بود كه با ظهور نویسندگانی مانند ماكیاول و تاسو و هنرمندان بزرگی چون برامانته/ لئوناردو داوینچی/ رافائل و میكل آنژ این تحول بزرگ را بنیان نهاد. همچنان كه یونان مهد تمدن قدیم بود. ایتالیا بانی تمدن جدید اروپا شد. پلی فونی (یعنی چند صدایی) از قرن 9 میلادی در موسیقی پیدا شد با این وصف علمی كه امروز آنرا هماهنگی با هارمونی می نامند. هنوز بوجود نیامده بود. از اواخر قرن 15 یك قاعده كلی برای آوازها و نواهای چند صدایی وضع شد كه آنرا كنترپوآن نامیدند. طبق این قاعده چند آهنگ مختلف كه در یك زمان شنیده می شود باید طوری با هم تركیب شو دكه گوش آنرا نامطبوع تشخیص ندهد. واژه كنترپوآن لاتینی و معنای آن نقطه در مقابل نقطه است منظور از نقطه در برابر نقطه، نت یا ملودی در برابر ملودی است. كنتراپون در قدیم نوعی موسیقی را گفته اندكه شامل 2 یا چند صداست و نت های ملودی هر بخش بانت های متناظر بخش یا بخش های دیگر هم زمان اجرا می شود.

آغاز دوره جدید در موسیقی غرب:

قرن 17 مقارن با یك سلسله تحولات بزرگ موسیقی است و در حقیقت هنر جدی و كلاسیك موسیقی از ابتناء، این دوره شروع میشود.

دوره باروك م 1750 – 1600 – باروك در اصل به سبك معماری متعلق به قرون 17-18 و یا دقیقتر از سال 1600 تا سال 1750 میلادی در آلمان و اطریش اطلاق می شد و بر همین زمینه گاهی موسیقی همان دوره را نیز چنین نامیده اند. كلمه باروك احتمالاً از نام نقاش ایتالیایی كنت باروچیو مأخوذ است كه سبكی خشن در هنر نقاشی داشته است. برخی ازهنر شناسان و محققین فرانسوی این اصطلاح را برابربا زشتی، زمختی و ناهنجاری در هنر گرفته اند... موسیقی باروك، موسیقی متداول بین سال های ذكر شده می باشدكه تقریباً دارای هارمونی در هم برهم و مدگردی خشن و ناهنجار و غیر طبیعی بوده است. آهنگسازان مشهور این دوره سباستیان باخ، فیلیپ امانوئل باخ، جورج فردریك هندل، آنتونیو ویوالدی و تعدادی دیگر می باشد.

 

 

 

 

 

موضوعات مرتبط: موسیقی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 / 4 / 1393برچسب:, | 16:18 | نويسنده : کیا |

تاریخچه خطاطی در ایران

 

 

 

 

قبل از اسلام خطوط مختلفی ار جمله میخی و پهلوی و اوستائی در ایران متداول بوده است با ظهور دین اسلام نیاکان ما الفبا وخطوط اسلامی را پذیرا شدند خط متداول آنزمان که نزدیک دو قرن قبل از اسلام شکل گرفته بود خط کوفی و نسخ قدیم بودکه از دو خط قبطی و سریانی اخذ شده بود در اوایل قرن چهارم سال ۳۱۰ هجری قمری ابن مقله بیضاوی شیرازی خطوطی را بوجود آورد که به خطوط اصول معروف شد که عبارتند از محقق – ریحان – ثلث – نسخ – رقاع و توقیع که وجه تمایز آنها اختلاف در شکل حروف و کلمات و نسبت سطح و دور در هر کدام می باشد و برای این خطوط قواعدی وضع کرد و ۱۲ اصل نوشت : ترکیب-کرسی-نسبت-ضعف-قوت-سطح-دور-صعود مجازی-نزول مجازی-اصول-صفا و شأن بعد از ابن مقله ( حدود یک قرن) علی ابن هلال مشهور به ابن بواب برای خط نسخ قواعد جدیدی بوجود آورد و آنرا کامل تر کرد و بعد در قرن هفتم جمال الدین یاقوت مستعصمی به خطوط ششگانه یاد شده غنا و تکامل بخشید .

مقارن پیشرفت خطوط فوق، حسن فارسی کاتب، خط تعلیق را از خطوط نسخ و رقاع بوجود آورد که به نام ترسل نیز نامیده می شد

در قرن هشتم میرعلی تبریزی (۸۵۰ هجری قمری) ار ترکیب و ادغام دو خط نسخ و تعلیق خطی بنام نسختعلیق بوجود آورد که بسیار مورد اقبال واقع شد و موجب تحول عظیمی در هنر خوشنویسی گردید خطی که حدود یک دانگ سطح و مابقی آن دور است و نام آن در اثر کثرت استعمال به نستعلیق تغییر پیدا کرد.

و باید اذعان نمود که بحق از زیباترین و ظریفترین ومشکلترین خطوط ایرانی و میتوان گفت که عروس خطوط ایرانی است

پس از میرعلی تبریزی پسرش میرعبدالله و بعد از او میرزا جعفر تبریزی و اظهار تبریزی در تکامل خط نستعلیق کوششها کردند تا نوبت به سلطانعلی مشهدی رسید که خدمات شایانی به این هنر اصیل نمود .

اساتید زیادی بعد از سلطانعلی مشهدی در تکامل خط مذکور زحمات فراوانی کشیدند که بعد از حدود یک قرن، خشنویس نامی و آشنای همه، میرعمادالحسنی ( ۱۰۲۴ هجری قمری) معاصر شاه عباس صفوی پا به عرصه ظهور نهاد که با نبوغ خود تغیرات و سبکی در خط نستعلیق بوجود آورد که هنوز از گذشت قریب ۴۰۰ سال مورد استفاده و الهام بخش خشنویسان است او پایه خط را به جائی نهاد که از زمان پیدایش خط نستعلیق تا کنون هنرمندی خشنویس را یارای برابری با او نبوده است و همزمان او هنرمند بزرگ دیگری چون علیرضا عباسی رقیبی برای او بشمار می رفت که علاوه بر خط نستعلیق خفی و جلی در خط ثلث نیز استاد بود بطوری که قالب کتیبهه های مساجد و بناهای تاریخی اصفهان به خط ثلث و یا به سرپرستی او انجام شده است .

بطور کل قرنهای نهم ، دهم و یازدهم هجری قمری را میتوان قرنهای درخشان در هنر خوشنویسی دانست .

در اواسط قرن یازدهم سومین خط خالص ایرانی یعنی شکسته نستعلیق به دست مرتضی قلی خان شاملو حاکم هرات از خط نستعلیق احداث گردید علت پیدایش آن تند نویسی و راحت نویسی و دیگر، ذوق و خلاقیت ایرانی می توانست باشد همانطوری که بعد از پیدایش خط تعلیق ، ایرانیان به خاطر سرعت در کتابت، شکسته تعلیق آنرا نیز بوجود آوردند .

خط شکسته نستعلیق به دست میرزا شفیعا هراتی کاملتر شد و درویش عبدالمجید طالقانی قواعد جدیدی وضع نمود و آنرا به کمال نوشت چهار تن ازخوشنویسان نامی که در چهار خط ثلث، نسخ، نستعلیق و شکسته نستعلیق به ارکان اربعه هنر خوشنویسی مشهور گشته اند عبارتند از :

در خط ثلث :

جمال الدین یاقوت ( ۶۹۸ هجری قمری)

در خط نسخ :

میرزا احمد نیریزی (اواسط قرن ۱۲)

در خط نستعلیق :

میرعماد الحسنی (۱۰۲۴ هجری قمری)

در خط شکسته نستعلیق :

درویش عبدالمجید طالقانی ( ۱۱۸۵ هجری قمری)

در قرن ۱۳ در دوره قاجاریه خطاطان بزرگی پا به عرصه میدان نستعلیق و دیگر اقلام نهادند و سختیهای این هنر ظریف را بجان خریدند و در توسعه آن کوشیدند که اسامی معروفترین آنها از آن زمان تاکنون به شرح ذیل می باشد :

عباس نوری- وصال شیرازی- احمد شاملو مشهدی – فتحعلی حجاب – میرحسینی خوشنویس- اسداله شیرازی – میرزا آقا خمسه ای – ابوالفضل ساوجی – عبدالرحیم افسر – محمدحسین شیرازی – عبدالحمید ملک الکلامی – علی نقی شیرازی – میرزا محمد ابراهیم تهرانی (میرزا عمو) – میرزا غلامرضا اصفهانی – میرزا محمدرضا کلهر- محمدحسین عمادالکتاب – مرتضی نجم آبادی – سیدحسن میرخانی – سیدحسین میرخانی – علی اکبر کاوه – ابراهیم بوذری – حسن زرین خط – غلامحسین امیرخانی – عباس اخوین – یداله کابلی خوانساری – کیخسرو خروش و ...

 

 

 

 

 

موضوعات مرتبط: خطاطی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 / 4 / 1393برچسب:, | 16:2 | نويسنده : کیا |

تاریخچه خیاطی :

 

 

 

در گذشته پارچه را روی اندام افراد قرار داده و فرم دلخواه را در می آوردند کوک و سنجاق زده و اقدام به دوخت می کردند. یا برخی بر حسب تجربه و بدون الگو, لباس را برش زده که نیاز به چندین پرو داشت. رفته رفته با پیشترفت علم و تجربه, متدهای تدوین و بصورت کلاسیک, در کشورهای مختلف رایج گردید. متد گرلاوین، متد فرانسوی، متد ژاپن، متد متریک و متد مولر آلمانی.

دو استاد فن خیاطی به نامهای ویونت Vionnet و شانل Shanel که حساسیت و استعداد خاصی نسبت به زیبایی شناسی و مسایل اجتماعی داشتند، تغییرات خطوط اندام و بدن را کشف کردند. با آنکه تعبیر و تفسیر این دو طراح متفاوت بود اما آنان را باید بوجود آورنده و مخترع اصلی لباس ساده و راحت امروز دانست.

از آن جا که پوشیدن لباس یک ضرورت است هر کس این دین را نسبت به خودش احساس می کند که ظاهر خود را به خوشایند ترین شکل ممکن به جهانیان عرضه کند. بنابراین پوشاک باید رنگ و طراحی هنرمندانه و زیبا داشته باشد و هماهنگ با شرایط محیط و باب روز باشد. پدید آمدن پوشاک امری تصادفی و خواستنی نبوده است. بلکه بر مبنای تفکرات و نیاز های اقلیمی، مادی و معنوی اقوام به وجود آمد، شکل گرفت و تحول یافت.
پوشاک باستان در قرون وسطی جای خود را به شکل ظاهری شکوهمند داد. در عهد رنسانس پر زرق و برق شد و صورتی تجملی پیدا کرد و سپس در عصر نوین شکلی نامشخص و رمز گونه به خود گرفت. زمینه های شغل مزون لباس عروس و نامزدی _ تولیدی لباس و فروش آن _ چرم دوزی _ آموزش الیاف سنجی_ دبیری در این رشته _ طراحی لباس_ طراحی صحنه در صدا و سیما _ طراحی اندام _ تولید لباس بچه گانه _ زنانه دوزی _ مردانه دوزی _ دوختهای تزئینی _ خانه داری عمومی از جمله شغلهای مرتبط با رشته مذکور می باشد.

هدف و معرفی کلی رشته لباس از جمله ضروریات اولیه بشری می باشد و امروزه با پیشرفت تکنولوژی صنایع دوخت و بافت تهیه پوشاک دارای دو بعد صنعتی و تجاری است هنر ظریف خیاطی از دیرباز در ایران به عنوان یک هنر اصیل همیشه مورد توجه بوده است. تنوع طرحها و رنگها و مدلها در مناطق ایران نیز گویای این مطلب است فراگیری این فن نه تنها گامی ملی در جهت خودکفایی است بلکه هنری است که زندگی فردی را هم آراسته می نماید.

 

آشنایی:

خیاط یا درزی کسی است که به وسیله پارچه یا چرم می تواند پوششی برای انسان پدید آورد که انواع لباس های زنانه، مردانه و بچه گانه توسط شغل خیاطی تولید و به بازار عرضه میگردد.چرخ خیاطی وسیله ای است که برای دوختن جامه بکار می رود. چرخ خیاطی از وسایل به کار رفته توسط خیاط ها است.

در فارسی تاجیکی این وسیله را ماشین دوزندگی می گویند. خیاطی یکی از هنرهای زیبا و صنعتی است که هم به شکل خانگی و هم به شکل صنعتی کاربرد دارد و امروزه علاوه بر اینکه در خانه به عنوان یک مهارت محسوب می شود، می تواند به عنوان یک ابزار اقتصادی و همچنین عامل صرفه جویی در وقت نیز محسوب گردد. چراکه به عنوان مثال تهیه و دوخت یک کیف دستی علاوه بر لذت استفاده از هنر دست خویش برای آدمی عامل اصلی در صرفه جویی اقتصادی و زمانی نیز بشمار می آید.

 

 

 

 

 

موضوعات مرتبط: خیاطی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 / 4 / 1393برچسب:, | 15:50 | نويسنده : کیا |

معرفی رشته نقاشی

 

 

می‌گویند "زئوس" و "پاراسیو" از معروفترین نقاشان یونان باستان بودند و با یکدیگر رقابت داشتند. روزی آنها در یک مسابقه نقاشی در حضور مردم شرکت کردند تا بهترین نقاش یونانی انتخاب شود. "زئوس" روی تابلوی خود یک خوشه انگور کشید و در این کار چنان مهارتی از خود نشان داد که پرندگان به تصور آنکه خوشه انگور واقعی است، به سوی آن هجوم آوردند.

 

"پاراسیو" نیز برای نشان دادن نقاشی‌اش از رقیب خود دعوت کرد تا پرده نقاشی را کنار بزند اما وقتی زئوس برای کنار زدن پرده نقاشی جلو رفت، متوجه شد که پرده‌ای وجود ندارد بلکه "پاراسیو" خود پرده را نقاشی کرده است و در نتیجه همگان برتری پاراسیو را به رسمیت شناختند.این داستان را بسیاری از ما به عنوان اوج قدرت یک نقاش در خلق یک شاهکار هنری شنیده‌ایم اما آیا نقاشی یعنی همین؟ آیا هنر نقاش این است که آنچنان ماهرانه طبعیت را تقلید کند که حتی خود طبعیت را نیز به اشتباه بیندازد؟ در این صورت چگونه می‌توان به نگاره‌های دیوارهای غارها یا آثار هنرمندان مدرن، نقاشی گفت؟

 

استادان و هنرمندان نقاشی بر خلاف نظر افرادی که نقاشی را فتوکپی طبیعت می‌دانند، معتقدند که نقاشی هنری است که در پیوند با اندیشه، جهان‌بینی و شرایط حاکم بر جامعه شکل می‌گیرد و معنا و مفهوم پیدا می‌کند و نهایتاً در غالب تصویر بیان می‌گردد.البته براساس این تعریف نمی‌توان تعریف نقاشی را با هنرهای تجسمی دیگر مانند گرافیک یا طراحی مشخص نمود و این به دلیل آن است که امروزه مرز بین بسیاری از هنرها شکسته شده است و نمی‌توان با خط‌کش لغات، حیطه یک هنر را تعیین کرد.رشته نقاشی فضایی را ایجاد می‌کند که هر دانشجوی خلاق متناسب با توان، سلیقه، دانش و ذهنیت خویش، دنیای خاص آفرینندگی خود را در آن می‌یابد و در نتیجه می‌تواند آثاری را خلق کند که باعث تحول خود و در مرحله بعد جامعه‌اش گردد. این رشته‌ به‌ آموزش‌ سبک‌های‌ برجسته‌ نقاشی‌ معاصر ایران‌ و جهان‌ می‌پردازد و در کنار آن‌ دانشجویان‌ دروسی‌ مثل‌ طراحی‌، اطلاعات‌ و مبانی‌ هنرهای‌ تجسمی‌، تاریخ‌ هنر و تاریخ‌ عمومی‌ نقاشی‌ را می‌گذرانند.

 

 


موضوعات مرتبط: نقاشی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 / 4 / 1393برچسب:, | 15:34 | نويسنده : کیا |

تاریخچه رشته بدن سازی

 

تاریخچه رشته بدن سازی

 

تاریخ پرورش اندام جهان بر می گردد به ۶۸۴ سال قبل از میلاد مسیح زمانی که برای اولین بار شخصی به نام مینا کتابی به نام ورزش با وزنه به چاپ رسانید. پرورش اندام نوین از سال ۱۹۳۶ آغاز شد، توسط برادران میده که مجله ای به نام یو فیزیک انتشار کردند، و در ده سال بعد یعنی در سال ۱۹۴۶ فدراسیون پرورش اندام در جهان تاسیس گردید، اما در سال ۱۳۱۸ با آمدن استاد پاکرنی به ایران اولین باشگاه بدن سازی در تبریز تاسیس گردید، و وی در سفری که به هندوستان داشت. اولین میله وزنه برداری را به ایران اورد تا ایران در این رشته هم فعالیت داشته باشد و سرانجام در سال ۱۹۵۷ ایران میزبان وزنه برداری شد، و در آن مسابقات دستورد دادند که بین هر مسابقه باید مسابقات پرورش اندام هم برگزار شود پس می توان گفت ورزش پرورش اندام از قدیم در ایران وجود داشته ما قهرمانان زیادی در این رشته داریم چه در آسیا و چه در جهان ولی متاسفانه پوشش تلویزونی این رشته ورزشی ندارد، یکی از پر افتخارترین بدن ساز ایران محمد ذات پرور است، که با آنکه ۵۴ سال سن دارد، ولی همچنان در مسابقات کشوری و جهانی می درخشد.

 

 

روزها و زمان تشكيل كلاس:

بانوان : همه روزه از ساعت 8 الي 14:30

آقايان : همه روزه از ساعت 15 الي 22:30

 


موضوعات مرتبط: رشته بدن سازی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 28 / 4 / 1393برچسب:, | 15:32 | نويسنده : کیا |

تاریخچه

کونگ فو توآ سنتی

 

هنر اصیل کونگ فو توآ از سال 1349 با انگیزه رشد و توسعه تفکر رزمی، فنی و علمی ایرانیان در ارتش بنیانگذاری و از سال 1352 به طور رسمی در جامعه تعلیم داده شد. این هنر ریشه در هزاران سال تاریخ و تمدن ایران زمین دارد- مردمی که در جنگیدن و هنرهای رزمی سالیان سال سر آمد همه ی ملت های جهان بودند- کمتر ملتی را می شناسیم که تحت تأثیر آداب وسنن و فرهنگ ایرانیان قرار نگرفته باشد.

هنرهای رزمی که به نام خاور دور در سرزمین ما رشد و نمو پیدا کرد در واقع باز خورد فرهنگ و هنر رزم ایران باستان به صورتی امروزی تر به ما بوده است. با ظهور هنر کونگ فو توآ که بر گرفته از شعائر ملی و دینی ماست، بخش مهمی از فرهنگ هنر های رزمی ایران باستان احیاء گردید. و همین مسئله یکی از عوامل مهم توسعه و رواج گسترده و سریع این هنر در بین جوانان ایرانی بود یعنی هم سو بودن آن با شعائر فرهنگی و تاریخ ملی این مرزو بوم؛ به علاوه اصول فنی آن نیز منطبق با شرایط جغرافیایی و فیزیک بدنی ایرانیان خلق گردیده است.

بدعت گذاریها و ورود تفکرات فنی التقاطی که نشأت گرفته از فرهنگ های بیگانه بود می رفت تا ایرانی بودن و اصالت "توآ" را خدشه دار کند که خوشبختانه استاد مصطفی دهقانیان در سال 1383 با اقدامی به موقع برای حفظ دستاوردهای عظیم این هنر که اصول علمی آن در دهه پنجاه پی ریزی شده بود، با انگیزه حفظ تمامی ارزش های علمی و فنی و همچنین حفظ سنت های توآ، اقدام به تأسیس سبک کونگ فو توآ سنتی نمود که البته با اقبال چشمگیری از سوی توآکاران علاقمند به حفظ اصالت های این هنر واقع گردید.

درجات و رتبه ها:

شال سفید به شال سبز: فراگیری فنون هفت خط به نام های آناتوآ، آتادو، سوتو، سامسامائه، مایانه، کوآنا و ستامایانه و وای ما بتو با 17909 تکنیک، ترکیب و عکس العمل سازی. (درجه راهدانی)

شال سبز به شال قهوه ای: فراگیری هشت خط که عبارتند از آناتوآ قهوه ای، سای، رکی ما(شمشیر)، مبارزه با شمشیر و اصول مبارزات کلاسیک، توتای ما(هنرهای فردی)، مبارزه تک به سی و پنج، من توما و ذات ما.(درجه راهبانی)

شال قهوه ای به شال مشکی: در این مرحله راهبان موظف است به ارائه تزی شامل بر3000 تکنیک و با ترکیب و عکس والعمل سازی و خواص موجی که بر خاسته از خلاقیت و نوآوری فکر و ذهن وی می باشد، بپردازد. پس از تأیید آن توسط هیئت علمی کونگ فو توآ سنتی به صورت سبکی فیزیکی به نام خود راهبان و البته به عنوان زیر مجموعه ای از کونگ فو توآسنتی ثبت می گردد.(درجه جهانبانی)

شال مشکی به شال سرخ: در این مرحله، تعالیم در تن، به پایان می رسد و جهانبان از جایگاه (تن) به مایگاه (اندیشه) روان می گردد که عبارتند از:

مایگاه اول-علم فیزیولوژی

مایگاه دوم- علوم انسانی، هنر، علوم پایه ( ریاضیات، شیمی، فیزیک و ... )

مایگاه سوم- علم روانشناسی

مایگاه چهارم- علوم پزشکی

 مایگاه پنجم- فلسفه گرایی ( تعالیم مکاتب فلسفی بر مبنای نگرش اسلامی )

 مایگاه ششم- شناخت روح و روان

مایگاه هفتم- کشف مجهولات

مسابقات

مسابقات این هنر رزمی در 4 بخش می باشد:

1- مومای ( اجرای خط وتکنیک )

2- مایانه ( مبارزه کنترل شده )

3- کونگ درای مایانه ( مبارزه آزاد و بدون پوشش در 2 راند 5 دقیقه ای )

4- توتای ما (هنرهای فردی )

این هنر، سر را پایگاه تفکر انسان می داند. در هیچ یک از سیستم های مبارزاتی خود، ضربه زدن به سر را مجاز نمی داند. از این رو دارای انسانی ترین و متعادل ترین روش مبارزه ای است.

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: رشته کونگ فو (بانوان) ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 27 / 4 / 1393برچسب:, | 20:29 | نويسنده : کیا |

 تاریخچه نینجا رنجر در ایران

 نینجا رنجر از دو کلمه ی نینجا  و رنجرتشکیل گردیده که هر کدام از این لغات دارای مفهوم ومعانی بسیاری  میباشد. به دلیل انشعابات فراوانی که دارند در کشورها وزبانهای مختلف نینجا معانی متفا وتی را شامل می  شود ،   ولی میتوان گفت چون منشاء ژاپنی دارد به فردی اطلاق میگردد که در چند رشته رزمی تخصص و  مهارت پیدا نموده است ودر کل فردی فوق العاده  در رزم میباشد. لغت رنجر( در حیطه رزمی- نظامی یعنی ضد ضد چریک ) ودر رشته نینجا رنجر یعنی فردی که مهارت در کلیه ی امور ورزشی پیدا نموده است  نینجا رنجر در ایران بیشتر در جهت استعداد یابی، توسعه قهرمانی و همگانی شدن ورزش گام برداشته که  نمونه ی ان در مسابفات رینگی (کیک بوکسینگ) که بخش اعظم این رشته را تشکیل میدهد ورکن اساسی  نینجارنجر میباشد  ومسابقات تیر اندازی با کمان و تفنگ بادی و....است که فرق ان با نینجاهای دیگر میباشد .

 

سالهای متمادی است که نینجاها در میادین ورزشی جهان نقشی نداشته ودر جهان یاغی و تروریست معرفی شده اند که برای از بین بردن حکام زمانه دست به هر کاری میزدند ضمنا به دلیل نداشتن فدراسیون یا سازمان  و مسابقات جهانی رشته نینجا بیشتر به صورت فستیوال و سمینار های نمایشی در برخی کشورها مراسمی را  برگزار می نمودند با توجه به این تعاریف افرادی که دارای استعداد های بالایی در امور رزمی بودند هنر انان  در چهار چوب نمایشات به پایان  رسیده ونمی توانستند در میادین ورزشی جهان نقشی داشته باشند.کشور  ایران نیز از این قائده و تفاسیر مستثنی نبوده  لذا اینجانب فیروز خنجری در جهت استعداد یلبی و توسعه  قهرمانی و همگانی نمودن این ورزش گامی بزرگ برداشته ودر سال 1383 با توجه به اینکه استعداد جوانان  این مرز و بوم به هدر نرود با هدف رینگی کردن نینجا به دو زبان وشیوه ( ژآپنی و کیک بوکسینگ ) مطابق  با قوانین جهانی؛ نینجا رنجر را  پایه گذاری نمودیم .

 

 آموزش  در چهار قسمت (1- نینجا ارچر-نینجاهای تیر اندز  با کمان 2- نینجا کامبت –نینجای مبارز3- نینجا کماندو –مهارت پیدا کردن در امور کلیه سلاح های رزمی وچریکی ورزشی که این قسمت پیچیده ترین  وسخت ترین قسمت این رشته میباشد که به زبان ساده قابلیت شرکت کردن در اکثر مسابقات  رزمی جهت قهرمان شدن است 4- نینجا استار –ستارگان نینجا رنجر ) و این اغاز یست برای توسعه وجهانی شدن نینجا رنجر.  

 

استاد مجموعه :

 

 

کانچو فیروز خنجری :

 

kanjo-firoz-khanjari

 

کانچو فیروز خنجری متولد 1348 دارای بیش از 25 سال سابقه ی ورزشی با بهره گیری از تجارب و دانش گسترده خویش در هنر های رزمی،نینجا رنجر را بنیانگذاری نموده  و باعث حرکتی نوین در عرصه ی رزمی شدند.برای آشنایی بیشتر مخاطبان با بنیانگذار هنرهای رزمی نینجا رنجر بخشی از فعالیت ها و عناوین استاد خنجری را بازگو میکنیم.

 

مربیگری:

 

درجه 1 ملی کاراته

 

درجه 1 ملی نینجا رنجر

 

درجه 3 سان شو

 

درجه 3 آکروژیم ( ژیمناستیک )

 

درجه 3 تیر اندازی با کمان

 

درجه 1 رینگی فدراسیون رزمی

 

درجه 1 کیک بوکس

 

داوری:

 

داوری درجه 2 فدراسیون ورزشهای رزمی

 

داوری درجه 3 فدراسیون تیراندازی با کمان

 

آسیا (level c)داوری

 

مدارک کمربند:

 

دان 4 کاراته – دان 6 نینجا  – دان 1 سان شو – دان 5 سوپر کنتاکت بین المللی

دکترای حرفه ای رزمی

 

افتخارات :

 

مسئول هیئت رزمی شهرستان شهریار و توابع استان تهران

 

چندین دوره قهرمانی در رشته ی کاراته از سال 1366 تا1369

 

مقام سوم دو میدانی سال 1367

 

مقام دوم دو میدانی سال 1367 توابع

 

مقام دوم تیمی کشوری سالهای 1379 – 1380 – 1381 – 1383

 

مقام سوم مشترک تیمی نینجا سال 1382 کشوری

 

بهترین مربی سال 1381 فدراسیون ورزشهای رزمی در رشته ی نینجا

 

فعال ترین مربی سال 1383 تربیت بدنی شهرستان شهریار

 

دارای حداقل 70 مورد تقدیر نامه

 

عضو دانشگاه علوم و فنون هنرهای رزمی خاورمیانه و غرب آسیا

 

عضو ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری کل استان تهران

 

 


موضوعات مرتبط: رشته نینجارنجر آقایان ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 27 / 4 / 1393برچسب:فیروز خنجری,نینجارنجر,کانچو فیروز خنجری,کانچو خنجری, | 20:17 | نويسنده : کیا |

شَطرَنج بازی دو نفره‌ای است که بر روی یک صفحه با ۶۴ خانه (۳۲ خانه سیاه و ۳۲ خانه سفید) به وسیله ۳۲ مهره (۱۶ مهره سفید و ۱۶ مهره سیاه) انجام می‌شود. برخی شطرنج را یک سرگرمی می‌دانند و عدّه‌ای دیگر آن را یک ورزش رزمی ذهنی محسوب می‌کنند. موفقیت در این ورزش بیش از هر چیز به توان تحلیل و فهم انتزاعی ذهن وابسته‌ است.

تاريخچه شطرنج

شطرنج یکی از کهن‌ترین بازی‌هایی‌است که امروزه نیز در میان مردم جهان رواج دارد؛ به‌طوری‌که قدمت این بازی را بیش از ۱۵۰۰ سال رقم زده‌اند. شطرنج اختراع ایرانیان است. عده‌ای هم آن را ابداعِ هندیان، یونانیان، رومیان، بابلی‌ها، سکاها، مصریان، یهودیان، چینی‌ها و اعراب دانسته‌اند. اما آن‌چه که بیش از هر رأی دیگری موردِ پذیرش است، این که شطرنج در اصل هندی بوده، سپس از هند به ایران آورده شده، از ایران به عرب‌ها و جهان اسلام گسترش یافته، و سرانجام از جهانِ اسلام به اروپا رفته‌ است. در اروپای قرن پانزدهم، شطرنج به شیوه امروزین آن درآمد؛ و در نیمه دوم قرن نوزدهم، مسابقات جهانی شطرنج آغاز گردید. در قرن بیستم، فدراسیون جهانی شطرنج تاسیس شد.

پیشینه

واژه "شطرنج" تلفظ فارسی "چاتورانگا" است، واژه‌ای که در زبان سانسکریت برای نام گذاری این بازی به کار برده می‌شود. شطرنچ اختراع ایرانیان است. عده ای هم باور دارند هند نخستین زادگاه این بازی است. این گروه معتقدند اگر چه بازی‌های مشابهی در کره، چین، ژاپن و تایلند رواج داشته، اما شطرنج امروزی به این بازی هندی برمی گردد که در دوره ساسانیان وارد ایران شده و گويند انوشيروان آن از هند آورده آنگاه در کشورهای اسلامی، اروپا و روسیه تکامل پیدا کرده‌است.

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: رشته شطرنج ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 27 / 4 / 1393برچسب:, | 20:13 | نويسنده : کیا |

کیک بوکس
کیک‌بوکس(به ژاپنی: キックボクシング) ترکیبی از رشته‌های رزمی موای تای،کاراته و بوکس است. کیک بوکس ورزشی رزمی می‌باشد که تنها سی سال از تولد آن می‌گذرد. در کیک بوکس ضربات دست، پا، زانو، آرنج و گرفتن همدیگر آزاد می‌باشد. ولی زدن حریفی که بر روی زمین افتاده ممنوع است. به طورکلی هدف از تمرینات کیک بوکس دفاع ازخود، به دست آوردن آمادگی جسمانی و هم چنین به عنوان ورزش رزمی می‌باشد.
 

تاریخچه
ریشهٔ اصلی کیک بوکسینگ به ۲۰۰۰ سال پیش در آسیا بر می‌گردد. کیک بوکسینگ ژاپنی در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی ایجاد و رقابتهای آن از همان دهه شروع شد. بنیان گذاران آناوسامو ناگوچی و تاتسو یامادا می‌باشند. کیک بوکسینگ آمریکایی در دهه ۱۹۷۰ میلادی به وجود آمد. کیک بوکسینگ را می‌توان ورزش رزمی چند رگه دانست که درآن از روش‌های رشته‌های مختلف رزمی استفاده شده‌است.
 

نام گذاری
اصطلاح کیک بوکس به وسیله اوسامو ناگوچی ژاپنی برای نام گذاری رشته‌ای رزمی که از موای تای و کاراته الهام گرفته شده بود استفاده شد. او این رشته را در سال ۱۹۵۸ معرفی کرد. کیک بوکس در واقع از دو قسمت (کیک = ضربه پا) و (بوکس = مشت زدن) تشکیل شده که تکنیک‌های اصلی آن هم در مشت و ضربه پا می‌باشند.
 

روش مبارزه
مسابقات در یک زمین مربع شکل ۱۶ تا ۲۰ فوتی که با طناب محصور شده برگزار می‌گردد. زمان بازی معمولاً سه راند سه دقیقهای می‌باشد. که ورزشکاران بین هر راند یک دقیقه استراحت می‌کنند. هر مسابقه توسط یک داور و یک پزشک کنترل می‌شود. و در هر راند سه قاضی به مبارزان امتیاز می‌دهند.
بنیان گذار کیک‌بوکس در غرب جو لوئیس می‌باشد که پدر کیک بوکس آمریکانامیده می‌شود.
کیک بوکس مانند تمام رشته‌های رزمی دارای کمربند و دان می‌باشد. این ورزش داخل رینگ برگزار می‌شود و گرفتن حریف در مسابقه خطا است و اگر در طول مسابقه بیش از سه خطا داشته باشی بازنده اعلام می‌شوی. در مسابقه یک داور وسط وجود دارد و سه داور کنار و یک قاضی وجود دارد. در بعضی از مسابقات که سطح آن پایین است زمان مسابقه ۲راند ۲ دقیقه‌ای است. به افرادی که در مبارزات کیک بوکس شرکت می‌کنند فایتر می‌گویند.
ضربات مشت به سر حریف دارای ۱ امتیاز و ضربات پا به سر دارای ۲ امتیاز میباشد.همچنین ضربات پایی که به صورت چرخشی اجرا شوند و به سر حریف اصابت کنند دارای ۳ امتیاز شیرین هستند.اجرای ضربات چرخشی معمولا توانایی زیادی میطلبد و در واقع یک نوع حرکت ریسکی است،به همین دلیل این گونه ضربه ها کمتر توسط حرفه ای ها اجرا میشود.

 

مربی کیک بوکس مجموعه : 

 

مهدی علایی

 

سال شروع فعالیت در رشته کیک بوکسینگ: 1376

 

سوابق فعالیت:

 

شروع مربی گری از سال 1382

 

نماینده سازمان جهانی  WFMC Kick boxing در ایران

 

رییس کمیسون بوکس حرفه ای ایران IBC

 

مربی درجه 1 فدراسیون ورزشهای رزمی ایران و مربی کلاس C بین المللی کیک بوکسینگ

 

مربی رسمی بوکس، ووشو، موای تای، (اورینتال-MMA)

 

دارنده یک طلای جهان- سه طلای آسیا- یک برنز آسیا- یک نقره تورنمنت بین المللی و قهرمان مسابقات کیک بوکسینگ، بوکس، ووشو

 

سابقه فعالیت در باشگاه هلال احمر از سال1391

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: رشته کیک بوکس ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 27 / 4 / 1393برچسب:, | 20:7 | نويسنده : کیا |

تاریخچه رقص باله در جهان

باله یکی از زیباترین انواع رقص میباشد که با حرکاتی زیبا و چشم نواز،تاثیر فوق العاده ای بر روح و جسم دارد

 وجود اصالت این هنر در فرهنگ‌های ملل مختلف (همانند روسیه)، ریشه باله را شاید بتوان در ایتالیا یافت. اما در فرانسه بود که باله فرم و شکل امروزی را به خود گرفت.

باله به شکل امروزی در فرانسه اجرا شد و البته روسها نیز در شکل گیری و خلق شاهکار های این رقص  نقش بسزایی داشتند. از جمله این شاهکار ها میتوان به

نمایش دریاچه قو اشاره کرد. این شاهکار نمایشی اثر پتروو ایلیچ چایکووسکی میباشد که در اواسط قرن نوزدهم و با اقتباس از نمایشنامه اوتلو اجرا شد.

رقصندهٔ مونث این رشته آکادمیک را بالِرین گوین از معروف ترین آکادمی های باله میتوان به آکادمی سلطنتی انگلستان، باله ملی فرانسه ، باله بولشوی و باله مارینسکی

روسیه اشاره کرد امروزه بسیاری از کشورها دست‌کم یک سازمان ملی باله برای به نمایش درآوردن برترین استعدادهای خویش دارند. از ایزادورا دانکن، بالرین فرانسوی –

آمریکایی به عنوان مادر رقص مدرن یاد می‌شود.

 

 

باله در ایران

 

باله ایران سرچشمه در روسیه تزاری دارد. برخی سرکیس جانبازیان را (که تحصیلکرده لنینگراد بود) را به‌عنوان پدر باله ایران یاد می‌کنند. با اینحال روس‌ها در زمان قبل از

کمونیسم در قزوین سالن باله تأسیس کرده بودند که امروزه عمارت شهرداری قزوین است. اولین کمپانی دولتی باله در ایران در سال ۱۹۶۹ بنام سازمان باله ملی ایران افتتاح شد

که تا انقلاب سال ۵۷ در سطحی بین‌المللی فعال بود.

 

سازمان باله ملی ایران بعد از دو دهه سرانجام در سال ۲۰۰۲ در کشور سوئد از نو گشایش یافت.

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: رقص باله ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 27 / 4 / 1393برچسب:باله,رقص باله,رشته باله,, | 19:58 | نويسنده : کیا |

 

کانون تندرستی و حرکات اصلاحی

فضاي مناسبی است که در آن دانش آموزان دوره هاي مختلف تحصیلی (معرفی شده توسط مدارس، مراجعه حضوري یا تشخیص تیم ارزیابی) تحت نظر مربیان دوره دیده و متخصص و با بهره گیري از امکانات و لوازم خاص در جهت انجام تمرینات اصلاحی از طریق اجراء در منزل یا اجراء در کلاسهاي داخل کانون در راستاي اصلاح یا کاهش ناهنجاريهاي اسکلتی خود فعالیت دارند و همچنین افراد با شرایط خاص نظیر افراد بالای 40 سال که از آمادگی بدنی پایینی برخوردارند نیز می توانند با شرکت در کلاسهای آمادگی جسمانی زیر نظر کارشناسان  به بهبود وضعیت فیزیولوژیک خود بپردازند.

 

 

 
حرکات اصلاحی چیست ؟

 

تندرستی به عنوان مهمترین سرمایۀ انسان، جنبه مثبتی از سلامتی است، و ابعاد متفاوتی از قبیل ابعاد اجتماعی، روحی، عاطفی، ذهنی، ارتباطی و جسمانی دارد. بعد جسمانی تندرستی که منجر به وضعیت جسمانی مطلوب در فرد میگردد، نقش مهمی در ایجاد یک زندگی سالم و با نشاط ایفا میکند. در جامعه ماشینی امروز فقر حرکتی به همراه عادات حرکتی نادرست در کودکان و نوجوانان، تهدیدي براي تندرستی حال و آیندة این گروه سنی بوده، که جامعه را مستعد گسترش انواع گوناگون ضعفهاي عضلانی و ناهنجاريهاي اسکلتی طی دهه هاي آینده میکند. از آنجا که عادت به کم تحرکی و اتخاذ شیوه هاي نادرست حرکت اعم از نشستن، ایستادن، حمل اشیاء و ... در سنین پایین شکل میگیرند و در طول سالهاي بعد پایدار میماند، ضروریست قبل از تثبیت و شکل گیري این عاد ات اقدامات لازم جهت پیروي از اصول شیوه هاي صحیح حرکت به مورد اجرا درآید، چراکه تلاشهاي بعدي در جهت تغییر عادتهاي تثبیت شده بسیار مشکل و چه بسا پرهزینه خواهد بود. به علاوه، عدم پیشگیري مناسب و به موقع از تثبیت این عادات حرکتی نا مناسب از یک سو و فقر حرکتی از سوي دیگر باعث بروز ضعف و ناهنجاريهایی در دستگاه استخوانی، عضلانی و مفصلی افراد جامعه میشود، که شناسایی زمینه هاي بروز این تغییرات نامطلوب قامتی در افراد و سپس ارائه حرکات جبرانی و اصلاحی براي پیشگیري و رفع آنها، امري ضروري به نظر میرسد.

 

 

اهداف اصلی کانون تندرستی و حرکات اصلاحی به شرح ذیل می باشد:

· ارتقاء سطح سلامت عمومی جامعه و نیز ارتقاء سطح سلامت اسکلتی_عضلانی دانش آموزان

· افزایش سطح آگاهی و دانش خانواده ها نسبت به ناهنجاریهای اسکلتی_عضلانی و تلاش در جهت تبیین اهمیت و ضرورت برطرف سازی این ناهنجاریها در سنین رشد کودکان و نوجوانان

· استعدادیابی ورزشی با اتکا به علم روز و تجهیزات ورزشی و دانش تخصصی

· به روز نگه داشتن اطلاعات تخصصی مربیان محترم و ورزشکاران

· استفاده بجا و شایسته از امکانات و توانایی های بالقوه ی شهرستان شهریار

· ارائه راهکارهای عملی و پشتیبانی از بهبود وضعیت فیزیکی سالخوردگان محترم شهرستان

 

اهداف کاربردی:

. شناسایی و غربالگری جوامع هدف(خصوصا دبستانی ها)

. تشکیل پرونده وضعیت اسکلتی_عضلانی جهت مراجعین محترم

. برنامه ریزی و مشاوره تخصصی بصورت انفرادی و گروهی

. برگزاری کارگاههای حرکات اصلاحی و استعدادیابی ورزشی(جهت مربیان، دانشجویان و ...)

. آموزش برنامه های حرکات اصلاحی متناسب با نتایج تستها و وضعیت عمومی مراجعین

. انجام تستهای تخصصی استعدادیابی با توجه به امکانات موجود

. انجام مشاوره لازم در خصوص هدایت ورزشکاران محترم به رشته های تخصصی با استناد به نتایج تست های استعدادیابی

. برنامه ریزی در خصوص استفاده از نتایج تست های مرکز در خصوص ارائه تحقیقات علمی به مراجع ذی صلاح

 

ناهنجاری سر به جلو و حرکات اصلاحی:

 

ستون فقرات در ناحیه گردن به سمت جلو تحدب دارد.چنانچه این انحنا بیش از حد طبیعی آن باشد به آن عارضه سر به جلو می گویند.در این این ناهنجاری سر جلوتر از گردن قرار دارد یعنی هنگامی سر متمایل به جلو باشد لاله گوش و وسط بازو در یک راستا نیستند و لاله گوش جلوتر قرار دارد، بنابراین فشار زیادی رویی مفاصل فکی-گیجگاهی و مفاصل گردن و عضلات پشت گردن وارد می شود.عامل ایجاد این ناهنجاری را می توان استفاده از بالش های بلند و همچنین عدم قرار گرفتن ستون فقرات در وضعیت صحیح دانست.یعنی فرد به صورت عادت، گردن را نسبت به خط ستون فقرات جلوتر قرار می دهد.همچنین قوز کردن نیز تا حدی بر این عارضه تأثیر گذار است.

 

ناهنجاری سر به جلو و حرکات اصلاحی

 

 

عوارض ناهنجاری سر به جلو:

 

۱- افزایش فشار روی مفاصل فکی – گیجگاهی

 

۲- افزایش فشار روی مفاصل گردن

 

۳-افزایش فشار روی عضلات پشت گردن

 

۴-افزایش وزن سر در وضعیت سر به جلو .وقتی سر در وضعیت جلو واقع شده، وزن آن در حدود ۹ کیلوگرم است.در حالی که در وضعیت طبیعی حدود ۴ کیلو و نیم است.

 

۵-گیر افتادن ریشه های عصبی.از دیگر عوارض ناهنجاری سر به جلو گیر افتادن ریشه های عصبی در ناحیه گردن است.عارضه سر به جلو موجب افزایش گودی گردن، کاهش فضای سوراخ های بین مهره ای، احتمال گیر افتادن اعصاب و فشار روی ریشه های عصبی می شود.

 

۶-افتادگی شانه

 

۷-افتادگی سینه

 

۸-کاهش عملکرد ریوی

 

 

حرکات اصلاحی سر به جلو:

 

۱-فرد در حالی که به دیوار تکیه می دهد، سر را به سمت بالا می کشد و در عین حال سر را به سمت عقب می کشد و به دیوار تکیه می دهد.در این حال عضلات پشت گردن کشیده می شوند.(الف)

 

ناهنجاری سر به جلو و حرکات اصلاحی

 

۲-فرد در حالی که پشت خود را به  دیوار تکیه داده است، سر را به سمت بالا می کشد و گودی گردن و کمر را نیز کم می کند.(ب)

 

۳-این تمرین برای بهبود وضعیت گردن یکی از تمرینات کششی گردن است که فرد در هنگام کار می تواند انجام دهد به عبارت دیگر، فرد یاد می گیرد که در هنگام کار و انجام فعالیت نیز وضعیت طبیعی را حفظ کند. برای این منظور، وزنه ای در حدود یک کیلوگرم را روی سر قرار می دهد و سر را به سمت بالا می کشد؛ به طوری که گودی گردن کاهش یابد و وضعیت سر و گردن به صورت صاف در آید.

 

ناهنجاری سر به جلو و حرکات اصلاحی

 

۴- یکی دیگر از تمرینات اصلاحی برای عارضه سر به جلو این است که فرد در حالت ایستاده قرار می گیرد و وزنه ای به میزان یک کیلوگرم را روی سر قرار می دهد.فرد در این حالت سعی می کند که سر را به سمت بالا بکشد و روی مهر های گردن کشش اعمال کند.سپس گودی گردن را کاهش می دهد تا عضلات پشت گردن کشیده شوند.در این حالت وضعیت سر و گردن از حالت تغییر شکل یافته خارج می شوند و در حالت صحیح قرار می گیرند.

 

ناهنجاری سر به جلو و حرکات اصلاحی

 

۵-فرد در حالت ایستاده قرار می گیرد و سر را به سمت عقب حرکت می دهد.او بی آنکه چانه را به پایین یا بالا ببرد، سعی می کند گودی گردن را کم کند.به این ترتیب گودی کاهش می یابد و سر در وضعیت طبیعی قرار می گیرد.

 

ناهنجاری سر به جلو و حرکات اصلاحی

 

۶-تمرین ناقص بلند شدن از حالت خوابیده و به حالت نشسته در آمدن، برای این منظور فرد به پشت می خوابد و دست ها را کنار بدن روی زمین قرار می دهد. حال سعی می کند بلند شود. برای این منظور سر را از زمین بلند و گردن را خم می کند و در همین وضعیت نگه می دارد.

 

ناهنجاری سر به جلو و حرکات اصلاحی

 

۷- برای تقویت عضلات جلوی گردن که در حرکت خم کردن مهره های گردنی نقش دارند و ثبات دهنده قسمت جلویی گردن نیز محسوب می شوند، فرد دست خود را روی پیشانی قرار می دهد و سعی می کند که سر را به سمت عقب حرکت دهد. در این حال فرد از طرف دیگر سعی می کند سر را به سمت جلو جابه جا کند، به هر حال، مقاومت اعمال می شود و عضلات قسمت جلوی گردن منقبض می شوند؛ ولی حرکتی صورت نمی گیرد.

 

ناهنجاری سر به جلو و حرکات اصلاحی

 

 

منبع استفاده شده: حرکات اصلاحی یحیی سخنگویی و ابوالفضل فراهانی

 


موضوعات مرتبط: حرکات اصلاحی ، ،
برچسب‌ها:

بسمه تعالی

 

تاریخچه

کاراته به معنی ورزش با دست خالی می باشد

کاراته در چهار سبک اصلی به نام های ( شیتوریو، شوتوکان، گوجوریو، وادوریو ) می باشد.

استاد محمد متقیان نژاد از سال 1353 ورزش را با بوکس شروع کرد.

پس از آشنایی با استاد محمود آرین خو کاراته را زیر نظر ایشان ادامه داد تا سال 1365 با انتخاب سبک شیتوریوفعالیت خود را در این رشته ورزشی ادامه داد.

در سال 1382 با عضویت در سبک شیتوریو شوکوکای یونیون، رسما بعنوان نماینده این سبک در ایران و در سال 1384 با حمایت ریاست محترم فدراسیون کاراته، این سبک رسما شروع به فعالیت کرد.

 

مربی مجموعه :


فاطمه اینانلو

ده سال سابقه مربیگری در باشگاه هلال احمر

نماینده سبک شیتوریو شوکوکای یونیون در شهرستان کرج

دارای دان پنج

دارای مدرک مربیگری درجه 2

داور رسمی فدراسیون

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: رشته کاراته بانوان ، ،
برچسب‌ها:

بسمه تعالی

تا هنگامی که شما تغییر نکنید هیچ چیز تغییر نمی‌کند

هنر رزمی وینگ چون کونگ فو WT

هنر رزمی وینگ چون در حدود 400 سال پیش توسط راهبه ای چینی به نام نگ موئی ابداع گردید. ایشان که خود تسلط زیادی بر سبکهای رزمی داشتند بنا بر شرایط زمان تصمیم گرفتند سبکی را ابداع نمایند که با تکیه بر یک سیستم و تعداد محدودی تکنیک و استفاده از نیروی کم جهت غلبه بر نیروهای قویتر کار آمدتر و علمی­تر باشد. لذا با مشاهده انعطاف شاخه های نرم درختان در مقابل وزش باد و نزاع روباه و درنا و اندوخته های قبلی خود در زمینه رزمی، هنر جدیدی را ابداع نمودند. و این هنر را به دختری جهت دفاع از خود آموزش دادند و نام همان دختر را بر روی سبک خود نهادند و این سبک به وینگ چون مشهور شد. اساس ضربات این هنر رزمی بر خط مستقیم و رد کردن نیروی حریف می باشد. درسیستم وینگ چون اصول چهار علم فیزیک – هندسه – مکانیک و بیو مکانیک کاربرد دارد و برای مبارزه در تمام فواصل از دور تا کار برروی زمین طراحی گردیده است. در حال حاضر وینگ چون در بسیاری از کشورهای اروپایی تدریس می گردد و بالغ بر دو میلیون هنرجو به فراگیری این هنر مشغول هستند.

«اکثر نیروهای نظامی دنیا به غیر از ژاپن در حال حاضر از این هنر رزمی جهت یگانهای ویژه خود استفاده می­نمایند».

این هنر رزمی در سال 1372 وارد ایران شد و در حال حاضر تحت نظر فدراسیون وشو به نمایندگی آقای حسن­زاده در حال فعالیت می باشد و تنها سیستم وینگ چون که به صورت قانونی در ایران فعالیت دارد سیستم WT می باشد.

***

مربی مجموعه :

 

 

-    استاد حمید عسگری

 

-  رئیس هیئت وینگ چون شهریار و نماینده حوزه های جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق تهران

نام برده از سال 1365 شروع به فراگیری ورزشهای رزمی نموده است.

از سال 1373 با هنر رزمی وینگ چون آشنا و از آن زمان مشغول فراگیری این هنر بوده است.

فعالیت سبک مذکور از سال 1389 در باشگاه هلال احمر آغاز گردیده است.

آقای عسگری از سال 1390 در بیرون از ایران چند دوره ترکیبی وینگ چون را نزد سه استاد فرا گرفته و همچونان فعالیت خود را با سازمان وینگ چون ایران IWTO تنها مرجع رسمی وینگ چون  در ایران به ریاست آقای حسن زاده  ادامه داده  و با کمک ایشان سعی در اشاعه این هنر رزمی و آشنایی مردم خوب ایران با این هنر می نمایند

مبارزه تنها یک جدال نیست بلک روحی است حاکم بر تمام جریانات زندگی که صبر و استقامت را می­آموزد.

 

 

 

 

موضوعات مرتبط: رشته وینگ چون ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب

 

 

HAPKIDO


HAP :تناسب و توازن و هماهنگی

  KI :قدرت و یا انرژی

DO :راه و روش

 

 


 

 ویژگی های هاپکیدو:

ويژگي تكنيكهاي هاپكيدو مطابق علم بيو مكانيك و استفاده ازساير علوم ورزشي است، مناسب ترين كلام را كه ميتوان درمورد هاپكيدو بيان نمود اين است كه بگوييم نيرومند ترين،بلند قد ترين،چاق ترين وماهر ترين افراد را مي توان با كمترين نيرو و با استفاده مضاعف ازنيروي مهاجم وكوتاه ترين زمان به درگيري خاتمه داد.
جاذبه هاي هاپكيدو را نمي توان در چند جمله فوق بيان نمود، به عبارتي همان گونه كه همواره در بسياري از هنرهاي رزمي شاهد ضعف هاي جسماني افراد حتي تا سطح پيشرفته هستيم، بدنسازي كلاسه شده علمي هاپكيدو از اين ضعف برخوردار نبوده وبراي جبران اين ضعف ميتوان به همه رزمي كاران سبكهاي معتبرجهاني توصيه نمود كه در اين كلاسها شركت نمايند.
هاپكيدو در هر جلسه تمريني وعملي شاهد بخش هاي متنوع وگوناگون سازندگي اعم از بدنسازي، ضربات دست و پا، تمركز، تكنيكهاي قفل مفصلي، پرتاب و انواع سلاح سرد و غيره مي باشد در اين سبك هنرجو همچون ساير رشته هاي رزمي داراي درجه بندي يا رتبه كمربند از سفيد تا مشكي
    ( دان1 الي ... )    مي باشد.

 

نیروی درونی در هاپکیدو :

 از نظر طب سوزني بدن انسان داراي 657 نقطه اصابتي 364 نقطه حساس و 164 مفصل است به عبارت ساده تر هر فرد با هر شرايط سني و جسمي داراي 1185 نقطه حساس در بدن خود است.
700
   نوع دفاع شخصی کاربردی وبیشتر تمرکز آن بر روی تخریب حریف از طریق حمله   به عصب ها و مفاصل می باشد در اين ورزش رزمي در کمربندها و

دان هاي بالاتر تعداد تکنيک ها کمتر شده بيشتر تمرکز روي انرژي دروني بدن انسان قرار مي گيرد و زماني که اين انرژي موثر قرار گيرد دفاع بسيار آسان مي شود.
هر فردي داراي يک انرژي قبل از تولد و يک انرژي بعد از تولد است که اگر آنها را به طور صحيح موازنه و ترکيب کند مي تواند از کيفيت بالاتري در اجراي حرکات برخوردار باشد.
بر اساس فلسفه هاپکيدو منبع انرژي دروني انسان مرکز ثقلي است که حدود 21 اينچ پايين تر از ناف که به زبان کره اي يا ژاپني کي ناميده
  مي شود اين انرژي که از تکنيک هاي تنفسي ايجاد مي شود هم از نظر خارجي و هم از نظر داخلي بدن انسان را تحت تاثير قرار مي دهد و باعث عملکرد بهتر مي شود.

بنیانگذار:

استاد چویی:

 

پدر هاپکیدو وبنیانگذار هاپکیدو استاد چوئی (Choi, Yong Sool ) می باشد
که این سبک برای اولین بار توسط ایشان درسال1954درکشور کره تاسیس شد.
شاگردان ایشان این سبک را درســـراســــر ردنیا برده و پرورش وتوسعه داده اند.

درحال حاضرپدرهاپکیدو ورئیس فدراسیون جهانی هاپکیدو گرندمسترJi, Han Jae دارنده دان10 هاپکیدواست که هدایت ورهبری هاپکیدو دردنیا بعهده ایشان می باشد.


نمایندگان زیادی ازکشورهای مختلف سراسرجهان به عضویت این فدراسیون جهانی درآمده و مشغول فعالیت وآموزش این هنر رزمی میباشند.

گرند مستر سید مهدی نژند:

 

درایران نیزاستاد سیدمهدی نژند مسئول سبک ورئیس فدراسیون جهانی هاپکیدوایران  و خاورمیانه   (Global Hapkido Federation ) میباشند که دارنده دان 7 ودارای مقامهای قهرمانی بسیار زیادی درمسابقات جهانی،آسیایی والمپیک می باشند.ایشان دارنده دان 7 سازمان جهانیTae kuk mu sul نیز می باشند که به تازگی نمایندگی این فدراسیون را د رایران دارا شده اند .استاد نژند دارای عناوین بسیار زیادی در هنـــــــــــــــــر های رزمی ایران وجهان می باشد.

انجمن "هاپكيدو" از سالهاي 1377 در ايران به صورت رسمي توسط استاد «سيد مهدي نژند» تاسيس شد. د رابتدا تحت مجموعه فدراسيون ورزشهاي رزمي قرار گرفت ود رسال1382 تحت پوشش فدراسيون كاراته شروع به كار كرد .
استاد نژند با مسافرتهاي بسيار زياد به خارج از كشور وبرگزاري استاژهاي گوناگون توانست كشورهاي همسايه را تحت پوشش خود د رآورد وفدراسيونهايي را د ركشورهاي همسايه :افغانستان ،تركيه ،تاجيكستان ، دوبي ، پاكستان وعراق وباكورا زیر مجموعه خود قراردهد.
عناوين استاد نژند د رايران وخارج از كشور
1-
دارنده دان 7 TaeKuk Mu Sul
2-
دارنده نماينده كي Tae Kuk Mu Sul
3-
دارنده دان 7 از سازمان جهاني هاپكيدو
4-
دارنده نماينده گي هاپكيدو د رايران
5-
دارنده نماينده گي هاپكيدو د رخاورميانه
6-
دارنده دان 6 هاپكيدو از انجمن جهاني
7-
دارنده دان 5 از فدراسيون هاپكيدو كره
8-
دارنده دان 5 از انجمن سين مو هاپكيدو اروپا
9-
دارنده دان 4 هاپكيدو از كشور انگلستان
10-
دارنده دان 5شمشير زني از كشور كره جنوبي
11-
دارنده دان 7 از سازمان جهاني بودو از اروپا
12-
دارنده دان 6 كيك بوكس از امريكا
13-
دارنده دان 5 کاراته
14-
دارنده دان 4 تکواندو



عناوين قهرماني
1-  قهرمان 6 سال مسابقات دفاع شخصي كشورهاي مطرح جهان
2-قهرمان 3 دوره در سلاحهاي سرد د ركره واتريش ، لهستان وپرتقال
3-قهرمان 4 دوره د رمسابقات فول كنتاكت د ركشورهاي كره جنوبي ، تايلند ،تركيه ، ايتاليا
4-قهرمان 2 دوره مسابقات كراپلينگ د ركشو رهاي كوبا وايتاليا
5-قهرمان 1 دوره مسابقات آذربايجان
6-قهرمان 2 دوره مسابقات د رگرجستان وروسيه د رفول كنتاكت


عناوين استاد نژند در فدراسيون هاي ايران
1-مسئول كميته سبكهاي كره اي د رايران
2-مسئول هيئت كاراته شهر فرديس
3-مسئول سبكهاي كره اي د رشهرستان كرج
4-عضو هيئت ريئسه كاراته شهرستان كرج
5-عضو كميته سازمان سبكهاي آزاد د رايران
7 -مشاور عالي د رهیئت ورزشهاي رزمي

 

استاد مظفر غریبی:

از سال 1377  توتال هاپکیدو   GHFرا در کنار استاد قربان اکبر پور و گرند مستر سید مهدی نژند  در شهرستان شهریار آغاز کرده  و طی گذراندن دوره های آموزشی سخت در کنار این اساتید بزرگ در سال 1382 به درجه استادی نائل گردیدند .

از سال 1384 بعد از استاد اکبر پور در باشگاه شهرداری اندیشه شروع به تدریس نموده و تا کنون شاگردانی با اخلاق تحویل جامعه ی رزمی نموده اند.

از سال 1390  تا کنون به عنوان نماینده توتال هاپکیدو   GHF در شهرستان شهریار از طرف استاد بزرگ (گرند مستر) سید مهدی نژند (رئیس فدراسیون ایران و خاور میانه ) نائل گردیدند.

از سال 1392 در کنار باشگاه اندیشه در باشگاه هلال احمر شهرستان شهریار شروع به تدریس توتال هاپکیدو   GHF نموده و هم اکنون نیز در پرورش جوانان با استعداد در رشته هاپکیدو در شهرستان شهریار فعالیت می نمایند.

  •     مظفر غریبی:

   تاریخ تولد: 1353

    محل تولد :زنجان  طارم

    مدرک تحصیلی : دیپلم  علوم انسانی

    دان 4 توتال هاپکیدو   GHF از طرف استاد بزرگ (گرند مستر) سید مهدی نژند(رئیس فدراسیون ایران و خاور میانه )

    مربی رسمی توتال هاپکیدو   GHF

    نماینده توتال هاپکیدو   GHF در شهرستان شهریار

    عضوهیئت رزمی شهرستان شهریار

 


 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: رشته هاپکیدو ghf ، ،
برچسب‌ها:

نگاهي به تاريخچه "تكواندو در ايران و جهان :

تكواندو هنر رزمی کره ای است كه اكنون به عنوان یك ورزش مدرن درسطح جهان و یکی از ورزشهای المپیکی میباشد و این رشته دارای بیشترین تعداد ورزشکار در میان هنرهای رزمی در سراسر دنیا است.


"تکواندو"
یک ورزش رزمی کره‌ای و یکی از ورزشهای المپیکی است. تکواندو ورزش ملی کره جنوبی و دارای بیشترین تعداد ورزشکار در میان ورزش‌های رزمی در سراسر دنیا است.

فنون تکواندو از ورزش‌های سنتی تاریخ کره استخراج و پس از جنگ جهانی دوم با کوشش استادان هنرهای رزمی کره جنوبی در قالب یک ورزش رزمی مدرن به دنیای هنرهای رزمی عرضه شده‌است.

اگرچه این ورزش تأثیراتی از کاراته پذیرفته و شباهت‌هایی نیز با برخی سبک‌های جنوبی کونگ فو در آن به چشم می‌خورد، اما استیل خاص این رشته دفاعی که متکی بر ضربات پا با حداکثر قدرت وسرعت است و بر حفظ فاصله فیزیکی با دشمن و طراحی فنون برای دور کردن مهاجم تاکید دارد، آن را از تمام سبک‌های رزمی موجود متمایز می‌کند.


کلمه تکواندو از سه بخش تشکیل می‌شود:

태 «تِ» = ضربه زدن دفاع کردن و شکستن توسط پا

권 «کوان»= ضربه زدن دفاع کردن و شکستن توسط دست

도 «دو» = راه و روش

    

پومسه چیست؟

پومسه

پومسه يا فرم بخش ديگري از تکواندو مي‌باشد که در آن تکواندو کاران به اجراي تکنيک‌هاي اين رشته مي‌پردازند. در پومسه تکنيک‌ها بر اساس روندي که ترکيب شده‌است به ترتيب مورد اجرا در مي‌آيد که و ورزشکاران در يک مسير مشخص تلاش مي‌نمايند يک رشته تکنيک‌هاي استاندارد را به بهترين نحو ممکن به اجرا در مي‌آورند. اين تکنيک‌ها به طريقي به اجرا در مي‌آيد که به صورت طبيعي نيز کاربرد آن حفظ شود و اثر گذاري آن در برابر يک فرد قابل مشاهده باشد.

پومسه خود به دو روش استاندارد و ابداعي تقسيم مي‌شود که در جاي خود نياز به بررسي دارد در پومسه استاندارد، ورزشکاران يک سري تکنيک‌هاي مشخص را به صورت متوالي و با نظم مشخص به اجرا در مي‌آورند اما در پومسه ابداعي تکواندو کاران مجاز هستند که روال تکنيکي جديدي را شکل دهند و از اين حيث آزادي عمل و تنوع فرم‌هاي اجرايي در پومسه ابداعي بر طرفداران آن مي‌افزايد.

تکواندو کار شرکت کننده در پومسه که پومسه رو نيز خوانده مي‌شود فارغ از مبارزه طلبي زيبايي‌هاي تکواندو را در قالب اجراي فرم‌هاي منظم و اصولي به نمايش مي‌گذارند و اصالت اين هنر شرقي را در ترکيب نمايان مي‌کند. پومسه نيز با توجه به جذابيت‌هاي خاص خود مشتاقان فراواني را به سمت و سوي خود جلب نموده‌است که با اين وجود کره‌اي‌ها همچنان در اين بخش حرف اول را مي‌زنند.

فرم يکي از مهمترين جنبه‌هاي آموزشي هنرهاي رزمي مي‌باشد. فرم مجموعه‌اي از حرکات کلاسيک تکواندو، شامل تکنيکهاي ايستادن، دست، پا و جابجايي است که بر اساس منطق طراحي شده‌اند. تاريخچه فرم‌ها به قدمت هنرهاي رزمي است و هيچ هنر رزمي وجود ندارد که فرم نداشته باشد. در زمانهاي باستان که هنرهاي رزمي به صورت مخفي و انفرادي تمرين مي‌شد هنرجويان جهت تمرين تکنيکها و مبارزه ناگزير به اجراي دفاعها و حملات در مقابل حريف فرضي بودند. بدين ترتيب فرمهاي اوليه پا به عرضه حيات نهادندوبه تدريج فرمهاي برتر اساتيد زبردست توسط شاگردان آنان در نقاط مختلف آموزش داده شده. اين اولين مرحله در استاندارد فرمها بود. با تشکيل سبکهاي متفاوت توسط اساتيد تراز اول فرمهاي هم سطح به شکل يکسان بين هنرجويان آن سبک تمرين مي‌شد. اگرچه فرمها حاوي تکنيکهاي متنوعي هستند با اين وجود همگي داراي خواص يکساني مي‌باشند که سه اصل کلي را در بر دارند. اين سه اصل عبارتند از: هر فرم از نقطه يا حالت خاصي شروع مي‌شود و در همان نقطه يا حالت تمام مي‌شود. هر تکنيک بايستي با سرعت و قدرت خاصي که در فرم براي آن معين شده اجرا شود. هر فرم به خودي خود داراي ارزشهاي فيزيکي و رواني مخصوص به خود است. با پيشرفت هنرجو فرمها پيچيده تر و مشکل تر مي‌شود و تنها پس از تمرين فراوان هر فرم و موفقيت در آزمون مي‌توان فرم بعدي را آموزش داد. با اندکي توجه به فرمهاي تکواندو درميابيم که همگي با تکنيک‌هاي دفاعي و از سمت چپ شروع مي‌شود. با در نظر گرفتن اينکه فلسفه پيدايش و تکامل هنرهاي رزمي، دفاع از حق حقيقت و نيز دفاع از مظلوم و ستم ديده، مسئله شروع فرم‌ها روشن مي‌گردد.

 

اساتید تکواندو مجموعه :

 

استاد امین افرند

   کیوروگی(مبارزه حرفه ای)

  ازسال 1383مربی کلاس تکواندو باشگاه هلال احمر

  مربی وداوررسمی فدراسیون تکواندوجمهوری اسلامی ایران                                                                     

  قهرمان پلیس های جهان

  عضو سابق تیم ملی تکواندو

  مربی تیم کیوروگی پدیده دانش (فرهنگ واندیشه علوی شهریار)

  مربی تیم نونهالان استان تهران درسال1390

   مربی تیم نوجوانان شهرستان شهریار درسال1392

 

 

استاد صادق ابراهیم نژاد

     پومسه تخصصی وحرفه ای(فرم های تکواندو)

     ازسال 1389مربی کلاس تکواندو باشگاه هلال احمر

     مربی وداوررسمی فدراسیون تکواندوجمهوری اسلامی ایران      

     قهرمان پومسه استانی وکشوری

     مربی تیم پومسه پدیده دانش (فرهنگ واندیشه علوی شهریار)

     معاونت ورزشی هنرستان غیرانتفاعی پدیده دانش

     عضو انجمن سینمائی بازیگران حرفه ای ونیمه حرفه ای استان البرز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موضوعات مرتبط: رشته تکواندو ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب

تاریخچه ژیمناستیک

کلمه ژیمناستیک یک لغت یونانی است که ترجمه آن به فارسی هنر لخت می‌باشد. اولین ملتی که ژیمناستیک را بنیان و آن را نام نهاد یونانیان قدیم بودند، به محل‌هائی که در آنجا ورزش می‌کردند ژیمنازیوم گفته می‌شد. در سال ۱۸۸۱ فدراسیون بین‌المللی ژیمناسیک تأسیس گردید که بعدها به نام هیئت فدراسیون ژیمناستیک اروپا تغییر یافت. اولین مسابقه بزرگ در المپیک آتن یونان در سال ۱۸۹۶ برگزار شد که در آن آلمان به عنوان قهرمان برگزیده شد و تقریباً همه مدال‌ها را از آن خود کرد. ژیمناستیک به صورت مدرن در ایران تقریبا از ورود آقای میر مهدی ورزنده از کشور بلژیک در تاریخ (1295) شمسی مطابق با (1916)میلادی به کشور ایران دانست .

چهار اسباب ژیمناستیک هنری زنان شامل: خرک، پارالل نا هم­سطح، چوب موازنه و زمینی و شش اسباب هنری آقایان شامل: خرک حلقه، دارحلقه، پارالل، پرش خرک، بارفیکس و زمینی می باشد.

 

مربی ژیمناستیک مجموعه :

نام و نام خانوادگی: مرضیه اردهی               

سمت: مربی ژیمناستیک

مدارک اخذ شده از فدراسیون:

1. دارای  مدرک مربيگری درجه 2  ژیمناستیک

2. دارای  مدرک داوری درجه 3  ژیمناستیک

3. دارای  مدرک مربيگری درجه 3 ایروبیک

4. دارای  مدرک مربيگری درجه 3 آمادگي جسماني

5. دارای  مدرک مربيگری درجه 3 بدنسازی (کاربا دستگاه)

6. دارای  مدرک مربيگری سطح 1 ملی اسکواش

7. داراي مدرک حرکات ریتمیک از فدراسیون ژیمناستیک

8. داراي مدرک تغذیه و فواید آن

سوابق آموزشي و کاري:

1. تدريس درس تربيت بدني در مدرسه غير انتفاعي تیزهوشان ملائک اندیشه

2. تدريس درس تربيت بدني در مهد های کودک

3. آموزش ژیمناستیک در سالن های ورزشی پرسیان، تندیس، یاوران ورزش، شاهد، هلال احمر و....

4. سوابق فعالیت در تيمهاي ورزشي(ژیمناستیک، ایروبیک، آمادگی جسمانی، دوومیدانی و...)

5. عضو تیم ژیمناستیک توابع تهران

6. عضو تیم ایروبیک توابع تهران

7. عضو تیم استپ استان البرز

سوابق تحصیلی

مقطع

سال

رشته تحصیلی

محل تحصیل

دیپلم

1386

تربیت بدنی و علوم ورزشی

هنرستان تربیت بدنی فجر

کاردانی

1386-1388

تربيت بدني و علوم ورزشي

دانشگاه آزاد اسلامی

کارشناسی

1388-1390

تربيت بدني و علوم ورزشي

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران

کارشناسی ارشد

1391

تربيت بدني و علوم ورزشي (گرایش رفتار حرکتی)

دانشگاه الزهرا(س)

 

 

سابقه فعالیت در سالن هلال احمر

مربی ژیمناستیک از سال92

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: رشته ژیمناستیک ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب

parkour  یا هنر جابجایی : شهر نوردی یک راه نوین برای تعال با محیط اطراف فقط با استفاده  از توانایی های انسان است . (david belle) بنیان گزار پارکور در فرانسه می گوید: جنبه فیزیکی پارکور ، غلبه کردن بر تمامی موانع پیش روست ، درست مانند این که در شرایط اضطراری گیر کرده باشید. پارکور فقط صرف حرکات نیست ، بلکه مجموعه ای هدفمند و دارای فلسفه خاص خویش است . پس هدف پارکور ، رسیدن به مقصد با استفاده از کارا ترین، روان ترین و مستقیم ترین مسیر و مناسب ترین  حرکات است که می تواند  شامل دویدن ، پریدن ، بالا رفتن و خزیدن باشد.

«کارایی» یکی از مهمترین مشخصه های پارکور است ، وبه این معنی است که لازم نیست حرکات سریع ترین باشند ، بلکه باید  مستقیم ترین وبا صرف انرژی کمتری انجام شوند و همچنین مانع آسیب دیدگی دراز مدت یا کوتاه مدت شوند.

*به کسانی که از اصول پارکور در زندگی خود بهره می برند «تراسور»گفته می شود.

تاریخچه پارکور

تاریخ ورود پارکور به ایران : سال 83.

پارکور از زمانی که انسان نیاز به شکار کردن و شکار نشدن ، وجود داشته است . انسان ها به طور طبیعی گسترده ای قابل توجه از حرکات و حالات ممکن را برای گذشتن از موانع بوجود می آورد . از آن گذشته ، کودکان به سهولت و صورت بدیع و بانشاط حزکت می کنند، ولی ما هنگامی که به حرکت انسان آگاهانه می کنیم ، آن ویژگی را از دست می دهیم . فراد زیادی در طول تاریخ برروی حرکات انسان وبهبود آن کار کرده اند ( از جمله عیاران کاغذ باز).

اما پارکور به معنای خاص آن ، توسط ریموند بل (raymond belle) که یک سرباز فرانسوی جنگ ویتنام بود پایه گزاری شد. او وهمراانش به دنبال بوجود آوردن یک روش کارا و مناسب برای «تعقیب و فرار» بودند .

این فعالیت ها ، سرانجام توسط فرزندش داوید بل (david belle) به صورت مدون در آمد ، داوید بیستر مر خود را صرف سامان دهی اسن ورزش کرد ونام (parkour) را بر آن نهاد . او و دوستانش ، ازجمله سباستین فوکان ( sebastien foucan) که مشهور ترین آنهاست ، با آموزشهای ریموند بل این ورزش را از ترکیب ورزشهای مختلفی مانند ژیمانستیک و با هدف کمک کردن به دیگران در مواقع اضطراری ، در حاشیه پاریس بوجود آوردند.

مربی پارکور مجموعه :

 

نام ونام خانوادگی : ابوالفضل زاده سلطان

 

* مسؤل گروه ویژه نمایشی نینجارنجر کشور

 

* مسؤل آکروژیم و آکروبات رزمی نینجارنجر کشور...

 

* مسؤل امور فرهنگی هیئت رزمی شهرستان شهریار...

 

* مسؤل گروه ذولفغار (سپاه)  ناحیه شهریار...

 

تاریخ فعالیت استاد در باشگاه هلال احمر : 91/8.

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: رشته پارکور ، ،
برچسب‌ها:

?